Bording A/S indgår strategisk samarbejde med det britiske Zappar Ltd. Samarbejdet skal udbrede anvendelsen af Augmented Reality, som en ny dimension, der øger effekten og levetiden af kommunikationsmaterialer.
De fleste har stiftet bekendtskab med Pokémon Go eller i hvert fald hørt om den succes, Nintendo har haft med at inddrage vores virkelige verden i den digitale verden på mobilen. Den samme teknologi – Augmented Reality (AR) – er omdrejningspunktet i et strategisk samarbejde mellem Bording A/S og Zappar Ltd.
Både digitalt og fysisk
God kommunikation er hverken digital eller fysisk. Det er en kombination.
– Vi ser en klar tendens mod at skulle kombinere det digitale og det trykte mere. AR-teknologien skaber mulighed for at lave endnu mere effektfuld markedsføring for vores kunder. Samtidig er introduktionen af AR et naturligt valg for Bording i relation til at styrke vores pallette af Cross Media-løsninger, fortæller Steen Rocatis, administrerende direktør i Bording A/S. Bording A/S har fået det danske agentur på Zappars løsninger.
I mange år har aktører jagtet nøglen til, hvordan man kobler fysisk kommunikation med det digitale. QR-koden kunne en smule, men det blev aldrig mere værdiskabende end et simpelt link. I stedet for bare at linke, kan man med Augmented Reality skabe en direkte interaktion mellem den fysiske og digitale verden.
– Med samarbejdet tages AR-teknologien ned på jorden og ind i marketingverdenen, så det er lettere at anvende teknologien i marketingmaterialer. Fx kan du forvandle en roll up til et interaktivt dartspil på mobilen, fortæller Allan Lou, der er AR-specialist hos Bording A/S.