Bording går ind i Augmented Reality-markedet

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 3 April 2017
OPDATERET: 3 April

Bording A/S indgår strategisk samarbejde med det britiske Zappar Ltd. Samarbejdet skal udbrede anvendelsen af Augmented Reality, som en ny dimension, der øger effekten og levetiden af kommunikationsmaterialer.

De fleste har stiftet bekendtskab med Pokémon Go eller i hvert fald hørt om den succes, Nintendo har haft med at inddrage vores virkelige verden i den digitale verden på mobilen. Den samme teknologi – Augmented Reality (AR) – er omdrejningspunktet i et strategisk samarbejde mellem Bording A/S og Zappar Ltd.

Både digitalt og fysisk
God kommunikation er hverken digital eller fysisk. Det er en kombination.

– Vi ser en klar tendens mod at skulle kombinere det digitale og det trykte mere. AR-teknologien skaber mulighed for at lave endnu mere effektfuld markedsføring for vores kunder. Samtidig er introduktionen af AR et naturligt valg for Bording i relation til at styrke vores pallette af Cross Media-løsninger, fortæller Steen Rocatis, administrerende direktør i Bording A/S. Bording A/S har fået det danske agentur på Zappars løsninger.

I mange år har aktører jagtet nøglen til, hvordan man kobler fysisk kommunikation med det digitale. QR-koden kunne en smule, men det blev aldrig mere værdiskabende end et simpelt link. I stedet for bare at linke, kan man med Augmented Reality skabe en direkte interaktion mellem den fysiske og digitale verden.

– Med samarbejdet tages AR-teknologien ned på jorden og ind i marketingverdenen, så det er lettere at anvende teknologien i marketingmaterialer. Fx kan du forvandle en roll up til et interaktivt dartspil på mobilen, fortæller Allan Lou, der er AR-specialist hos Bording A/S.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award

Schur viser ny printerteknologi, der erstatter labels på Sign Print & Pack

Den danske emballagegigant Schur har valgt at vise deres seneste 5-farve mærkningsteknologi på Sign Print & Pack-messen.
GSI Colorize

En verdensnyhed inden for kanalbogstaver vises på Sign Print & Pack

Du kan opleve intet mindre end en verdensnyhed, når du besøger Sign Print & Pack-messen i Odense.
saga_01

Zünd spreder avanceret funktion ud til flere skæresystemer

Zünd lancerer det nye EIS Load Table – et nyt system til registrering af materiale, der skal skæres eller have bukkestreger på bagsiden og derfor har printet nedad.
EIS LOAD TABLE