HP tilpasser PageWide T235HD til kunder med enklere behov

PUBLICERET: 6 March 2017
OPDATERET: 6 March

I kølvandet på PageWide T240HD, som blev introduceret på Drupa sidste år, introducerede HP på de netop overståede Hunkeler Innovation Days, en entry-level version af samme maskine med serienummeret 235. Det er en efterspørgsel fra mindre grafiske virksomheder, med et mindre budget, som har fået HP til at reagere med denne tilføjelse.

Eric Wiesner, General Manager of the HP Pagewide Industrial Division.

Forskellen mellem de to maskinerne ligger først og fremmest i, at kunder med et mindre behov for farvedækning kan undvære tørresektionen. Derudover kører den med en lidt neddroslet elektronik, der gør at hastigheden falder til 400 fod i minuttet, mod 500 for 240-modellen i det, såkaldte productivity-mode. Stort set alle øvrige parametre er identiske inklusive format, primer og HD-teknologien.

Prisforskellen anslås af HPs General Manager of the HP Pagewide Industrial Division, Eric Wiesner, at blive i størrelsesordenen 200.000 dollar. Og skulle behovet ændre sig kan PageWide T235HD efterfølgende opdateres til en PageWide T240HD.

Lasertryk er de eneste i Danmark, der endnu har investeret i en HP PageWide T240HD. Om flere vil følge efter med den neddroslede model, må tiden vise.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend