Coprint tror på lokalt nærvær og personlig kontakt

PUBLICERET: 24 January 2017
OPDATERET: 24 January

I september måned 2016 åbnede Flemming Olsen et nyt grafisk servicebureau – coprint – i ledige lokaler hos Folketidende i Nykøbing Falster. Kort forinden var partnerskabet med Kent Johansen hos LF Trykteam i Rødby ophørt. Nu kunne Flemming Olsen, sammen med sin søn, som også var en del af LF Trykteam, selv sætte sejl og kurs.

Flemming Olsen har bred erfaring fra sin tid i Borch/Winther og Antalis og ikke mindst som partner og/eller leder i virksomheder som Hellas Grafisk, NPC Grafikom, Mercoprint og Nofoprint og har som følge deraf et kæmpe netværk. Det kommer ham til gode nu, hvor en ny forretning skal køres i stilling.

Placeringen i Folketidendes lokaler betyder også, at der allerede er et nært samarbejde med lokalavisen og især deres reklamebureau Club1. Det lokale nærvær og den personlige kontakt er en af Flemming Olsens kæpheste, og via sit store netværk er han i stand til at formidle opgaver af en enhver type. Men selvom hans oprindelige ide var at fungere som ren broker-virksomhed, har han måtte indse, at lokal produktionskapacitet er nødvendig.

– Selvom vi også varetager store opgaver, så er hovedparten af det vi laver små oplag med kort leveringstid, og hvis det hele ikke skulle drukne i transport og administration måtte vi have maskiner hos os selv. Derfor har vi investeret i to Ricoh Pro C751 (den ene en ex’r) og har derudover udstyr til limbinding, kachering, wire-o, laminering samt buk og fals.

Deres kunder er fra lokalområderne på Lolland og Falster, samt på Sydsjælland og Flemming Olsen oplever en klar vilje hos de lokale til også at handle lokalt, såfremt de kan få service, rådgivning, kvalitet og hurtig levering.

Coprint består ind til videre af Flemming Olsen og hans søn, som begge varetager den daglige produktion.

– Her kommer min lange erfaring mig til gode ligesom valget af printere ikke er tilfældigt. Vi skal have noget der både er pålideligt og nemt at betjene, så jeg også kan være med, fortæller Flemming Olsen med et glimt i øjet.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend