Trojanlabel solgt for 63 millioner kroner

PUBLICERET: 16 January 2017
OPDATERET: 16 January

Danske Trojanlabel er blevet solgt til amerikanske Astro Nova for et beløb i størrelsesordenen 63 mio. danske kroner. Et beløb der kan nå helt op på 100 mio., hvis de kan holde den kadence som de hidtil har vist.

Trojanlabel blev startet for tre et halvt år siden, og har på denne korte tid både udviklet og markedsført tre printere til det professionelle etiket- og emballagemarked, samtidig med at de har vækstet voldsomt, uden at skabe underskud. Det har, ifølge Mikkel Wichmann, som er stifter og administrerende direktør, ledt til en enorm interesse fra forskellige købere. Men det er først med Astro Nova, at man synes at fundet den rigtige løsning.

– Der er to ting, der gør, at dette er den helt rigtige løsning for Trojanlabel. For det første udvikler Astro Nova også digitale labelprintere, så på teknologisiden er der rigtig mange synergier. For det andet har Astro Nova egne sælgere på hele det Nordamerikanske marked, så vi får en enestående mulighed for at trænge ind på dette meget lukrative marked, fortæller Mikkel Wichmann.

Trojanlabel har baseret hele deres udvikling på egenfinansiering, hvilket er ret enestående for den type virksomhed. Og selvom de har nået imponerende resultater, så krævede trinnet op i den næste liga en kapitaltilførelse. Den er nu kommet med Astro Novas køb.

En tredje grund til at salget til Astro Nova passer Trojanlabel og Mikkel Wichmann rigtig godt er, at de kan fortsætte som en dansk virksomhed i Danmark.
– Vi skal fortsætte af det spor vi allerede har lagt ud. Vi var aldrig nået hertil uden de rigtige partnere og de rigtige medarbejdere, så den linje holder vi fast i fremover, siger Mikkel Wichmann, som også selv fortsætter som administrerende direktør i ”forhåbentlig mange år fremover”.

Trojanlabel servicerer professionelle etiket- og emballagevirksomheder, såvel som traditionelle grafiske virksomheder med deres avancerede men dog enkle produktionsprintere. Og så ser de et stærkt voksende marked hos brand owners, der med præ-stansede etiketter kan producere højkvalitets etiketter i ultra små serier fra time til time.

Læs også: Trojanlabel vækster 60% i sit tredje leveår

Læs også: Trojanlabel gav branchen et par øjenåbnere

 

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen