Silkeborg Bogtryk bliver til Skabertrang

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 30 November 2016
OPDATERET: 30 November

Tilbage i 1857 så Silkeborg Bogtryk dagens lys. Som navnet antyder var det et trykkeri og de udgav også en avis. Så kommunikation og tryksager er en del af virksomhedens DNA.

Gennem de senere år har har de løbende udviklet sig og udvidet med kompetencer inden for online, bureauopgaver og konceptudvikling. Og navnet har i en årrække været Skabertrang | Silkeborg Bogtryk

Nu slettes sidste del af det gamle navn. Fremover hedder virksomheden med 28 medarbejdere slet og ret Skabertrang. Virksomheden ejes I dag af Torben Drejer Jensen, Jesper G. Nørgaard og Søren Vestergaard.

– Det unikke ved Skabertrang er, at vi er et kommunikationshus, som formår at tænke hele vejen rundt fra strategiske tanker til konceptudvikling og fra online kommunikation til håndgribelige tryksager, siger kontaktdirektør Søren Vestergaard.

skabertrang_2
Selv om sættekassen og navnet ”Silkeborg Bogtryk” er skiftet ud, så er produktionen af tryksager på ingen måde lagt på hylden hos Skabertrang

– Det hører til sjældenhederne, at man under samme tag tilbyder både reklamebureau, onlinebureau og trykkeri. Den tredeling af vores faglighed har gennem mange år været Skabertrangs helt store styrke og vil også være det i fremtiden. Navnet Skabertrang føler vi rummer netop hele denne palette – og samtidig gør det tilgangen til huset mere enkel, slutter Søren Vestergaard

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01
Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0