En branchedag med udvikling

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 21 November 2016
OPDATERET: 21 November

I sidste uge havde Skiltebranchen i Danmark inviteret til branchedag. En heldagskonference i Taastrup med 50 deltagere.

Det blev en dag med mange gode input om alt fra forretningsudvikling, effektivisering, brugen af sociale medier med mere. Her følger et ganske lille pluk af nogle af de mange guldkorn.

Trusler bliver til muligheder
Lis Lykke og Søren Winsløw indledte med at tale lidt om indtryk fra markedet og de trusler, der kan påvirke branchens udvikling. Men truslerne blev også hurtigt vendt til muligheder. Hvis kunderne fx ønsker at lave flere opgaver selv, så hjælp dem med alle ”rugbrødsopgaverne” og udfør så de mere krævende og spændende for dem hos jer selv. Indgå partnerskaber, alle behøver ikke at have alt udstyr selv, men tilbyd kunderne hele paletten af opgaver. Og 3D print, kan det ikke også bruges hos skiltevirksomheder? Hvorfor ikke?

3D Print og forslag om et partnerskab
Det fortalte Visutech senere meget mere om, og de havde nogle flotte prøver med på opgaver, der passede perfekt ind i de produkter, skiltevirksomheder tilbyder deres kunder. Visutechs Massivit 3D-printer koster lidt mere end lommeuld, men Jan Stevnsborg foreslog hurtigt, at flere kunne gå sammen om investeringen. Og han bød ind med 1/10 på stedet.

Effektivitet, lysende muligheder og et spændende produkt
Kim Harris fra Vikiallo fortalte om, hvor meget mere sikkert og hurtigt det er at foretage opmålinger ude i marked med digitalt udstyr. Og PMH Systems præsenterede deres Reboard plader, der kan bruges til rigtig, rigtig mange opgaver. Det lukker op for nye forretningsmuligheder. Det gør løsninger med LED Lysskilte fra Kildeberg også.

Facebook, Instagram eller twitter?
Men det hjælper ikke kun at kunne se muligheder. De skal også kommunikeres til markedet. Alle taler om de sociale medier, men hvordan bruger vi dem bedst? Det fik vi et engageret indlæg om fra Troels Pleimert fra Identitet og Design. Han talte ikke så meget om LinkedIn, men mere om facebook, Instagram og twitter. Sidstnævnte er nok mere for politikere og ”kendisser” end for en skiltevirksomhed, der vil sælge et storformatbanner eller en bilindpakning.

Ordrestyringsprogram udviklet direkte til skiltebranchen
Endelig var Esben Maack Brandt fra Maack IT på talerstolen med et ordrestyringsprogram udviklet helt specielt til skiltebranchen. Det er da noget af et tilbud, og det lød som om, der var god interesse for produktet.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly