Da Bording for kort tid siden købte Hecht var det, ifølge kommerciel direktør i F. E. Bording, Thomas Ladefoged , fordi de ser et stort potentiale i netop instore marketing og fordi, at hos Hecht finder man nogle specialister og entusiaster ud over det sædvanlige. – De er stærkt specialiserede og går helt vildt op i detaljerne, og den slags mennesker tror vi meget på i Bording, siger Thomas Ladefoged.
Bording Instore, som den nye afdeling kommer til at hedde, bliver en del af en større gruppe med kontorer i Aarhus, København, Helsingborg og Stockholm.
>>Læs artiklen om Bordings overtagelse af Hecht her
Instore er i udvikling, som så meget andet, og ikke mindst påvirket af de digitale teknologier. Men ord som disruption gider Thomas Ladefoged ikke høre på.
– Disruption er bare en udvikling, der går lidt hurtigere end den plejer. Det har vi oplevet gennem hele Bordings historie, som fx dengang man ikke længere måtte trykke bibler, og måtte gå over til at trykke skillingsviser i stedet, fortæller han.
Men det handler om at skabe relationer – og salg. Hvis man ikke hele tiden holder sig det for øje, går det galt. Den nuværende instore marketing skal udvikles og spille meget mere sammen med de nye teknologier, mener Thomas Ladefoged, uden at det betyder, at alt skal være digital signage. Tværtimod ser han eksempler på, at digital signage må vige for traditionel skiltning.
Men det, der mangler er, at man får styr på teknologierne og på de ufattelige mængder data, der konstant genereres, og som kan være med til at skabe bedre og mere relevante oplevelser for kunden og dermed bedre relationer. Det er blandt andet det Bording Instore på sigt skal hjælpe kunderne med.
Man skal ville noget med sin marketing, og et væsentligt værktøj er en meget mere integreret kommunikation. Men specielt de digitale teknologier, som fx iBeacon (som kan kontakte dig med en telefonbesked når du passerer) er underlagt nogle restriktioner, der gør dem vanskelige at udnytte. Her appellerer Thomas Ladefoged til politikerne om, at gøre reglerne mere lempelige. Til glæde og gavn for både branche og forbrugere.