Mohrdieck Tryk køber Komori H-UV

PUBLICERET: 13 September 2016
OPDATERET: 13 September

Hans Mohrdieck i Aabenraa underskrev på Drupa en aftale om køb af en Komori GL537 med H-UV teknologi. Det er den tredje H-UV trykpresse Piculell sælger i Danmark, hvor Reklametryk i Herning og Kolind Bogtryk tidligere har købt H-UV teknologi fra Komori. Det er også den tredje offset maskine Piculell sælger i år, hvilket i sig selv er imponerende i et marked, hvor forventningerne til totalsalget kan tælles på en hånd.

Formatet er 64×94 eller 37 tommer, hvilket er lidt mindre end det sædvanlige 40 tommer format (102 cm), men nok til at Mohrdieck kan trykke 8 x A4 på et ark, hvilket dækker langt de fleste af deres opgaver. Samtidig giver det mindre format en besparelse på plader, valser og gummiduge, samt ikke mindst på indkøbsprisen for selve trykmaskinen.

– Vi kommer fra en 52×74 model, men da næsten alle vores opgaver er i A-formaterne, så vi bliver væsentlig mere konkurrencedygtige ved at vælge netop 64×94-formatet, siger Hans Mohrdieck.

Hans Mohrdieck fortæller også, at en stor del af deres opgaver stadig løses bedst i offset, da de laver mange kataloger og magasiner, hvor oplagsstørrelsen svinger ud til denne trykmetodes fordel.

Om valget af H-UV-teknologien siger Hans Mohrdieck:
– Det er markant dyrere i indkøb af farver og afvaskere, men omvendt sparer vi en del penge på at undgå lak og tørring. Vi kan levere hurtigere, og da flere af vores kunder faktisk har udtrykt ønske om at undgå lakken for at få en bedre fornemmelse af papiret, har vi valgt denne løsning. Yderligere giver det os mulighed for at løse opgaver, vi hidtil har måtte sige nej til – fx tryk på folier og plastik. Det kan vi nu.

Maskinen er planlagt til installation mellem jul og nytår og forventes køreklar fra starten af 2017.

 

Læs også Piculell på vej med årets tredje Komori-installation

Læs også Komori viser muskler med kæmpestand og spændende nyheder

 

 

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen til trykkeribranchen

Heidelberg udstikker en stadig mere automatiseret og AI-drevet fremtid for trykkerier verden over.
Homeofprint_01

Antalis udvider Olin-design serien

Antalis relancerer nu Olin Design-serien og udvider også med nye produkter.
OLIN_Design

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01