Emballagegruppen overtager Digitalhuset i Vejle

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 September 2016
OPDATERET: 6 September

Emballagegruppen, der blev etableret for blot nogle få år siden i 2013, har på trods af sin unge alder temmelig mange års erfaring i bagagen – mere end 100. Virksomheden er resultatet af en sammenlægning af Mammens Emballage A/S, Schweitzer A/S og Højrup Æskefabrik A/S. De flyttede i 2014 fysisk sammen i Vejle på 12.000 kvm. Også Dan Labels A/S indgår i Emballagegruppen.

Ønsker at blive totalleverandør
Emballagegruppen har et ønske om at blive totalleverandør for deres kunder. Derfor har de nu overtaget aktiemajoriteten i Digitalhuset i Vejle.

Med indlemmelsen af Digitalhuset får Emballagegruppen mulighed for at kunne tilbyde flere mindre opgaver løst på kortere tid end hvad der hidtil været muligt for gruppen. Og omvendt kan Digitalhuset nu tilbyde deres kunder at få løst større opgaver.

Parat til flere opkøb
I meddelelsen fra Emballagegruppen står der, at overtagelsen af aktiemajoriteten skal ses som Emballagegruppens vilje til at styrke sig i branchen fremadrettet. Og hvis der opstår flere lignende muligheder, vil de føle sig parate til at gribe dem, fordi selskabet nu præsterer resultater, som beviser, at de efter sammenlægningen i 2013 og den efterfølgende indkøring har opnået en mærkbar effektivisering af produktionen.

Digitalhuset en del af gruppen men som selvstændig virksomhed
Lindy Graversen og Digitalhuset vil fortsætte som hidtil på samme adresse i Vejle som hidtil og som selvstændigt selskab, og der vil ikke ske ændringer i personalegruppen. Men det forventes, at når synergien på salgssiden vinder ind, vil der blive ansat flere medarbejdere.

 

Vil du læse flere nyheder fra emballagemarkedet så besøg packnews.dk

De seneste nyheder

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

På FESPA havde Canon fokus på at inspirere kunderne til at skabe vækst gennem workflow og automatisering
canon_01
Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

På KOMM-Dagen er der fokus på inspiration, ideer og at bringe begejstring hos deltagerne.
Palle_Studs
KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01
Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0