Det er i hvert fald den udvikling Mimaki ser, og som skal gøre det både hurtigere og enklere for os forbrugere at fremstille personaliserede produkter, hvad enten der er tale om sko, golfbolde og smartphone covers eller dørskilte, fliser og arbejdshandsker.
Det er på den baggrund, at Mimaki præsenterer to nye UV-printere til print på tredimensionelle objekter som ovennævnte. De nye printere hedder UJF-3043 MarkII og UJF-6042 MarkII, og de afløser UJF-3042 HG og UJF 6042.
De nye printere er 20 procent hurtigere end deres forgængere og vil have mulighed for at anvende en række forskellige UV-farver, som er velegnet til forskellige formål. Fx kommer de til at kunne printe med en ny farve som hedder LUS-120, der har en strækkeevne på 170 procent og som gør den velegnet til materialer, der udsættes for både tryk og stræk.
Om de nye printere har den såkaldte Kebab-feature lige som forgængerne, hvor man kan printe hele vejen rundt på cylindriske objekter, er ikke umiddelbart klart.
Mike Horsten, General Marketing Manager for EMEA-landene, siger:
– Vi ser et voksende antal UV-printere blive anvendt i indkøbscentre og byggemarkeder med henblik på at opnå customiserede produkter. Med vores nye printere vil vi sikre den ultimative kundeoplevelse, ved at levere det efterspurgte på en hurtig og nem måde.