Flere UV-printere i storcentre og byggemarkeder?

PUBLICERET: 31 August 2016
OPDATERET: 31 August

Det er i hvert fald den udvikling Mimaki ser, og som skal gøre det både hurtigere og enklere for os forbrugere at fremstille personaliserede produkter, hvad enten der er tale om sko, golfbolde og smartphone covers eller dørskilte, fliser og arbejdshandsker.

Det er på den baggrund, at Mimaki præsenterer to nye UV-printere til print på tredimensionelle objekter som ovennævnte. De nye printere hedder UJF-3043 MarkII og UJF-6042 MarkII, og de afløser UJF-3042 HG og UJF 6042.

De nye printere er 20 procent hurtigere end deres forgængere og vil have mulighed for at anvende en række forskellige UV-farver, som er velegnet til forskellige formål. Fx kommer de til at kunne printe med en ny farve som hedder LUS-120, der har en strækkeevne på 170 procent og som gør den velegnet til materialer, der udsættes for både tryk og stræk.

Om de nye printere har den såkaldte Kebab-feature lige som forgængerne, hvor man kan printe hele vejen rundt på cylindriske objekter, er ikke umiddelbart klart.

Mike Horsten, General Marketing Manager for EMEA-landene, siger:
– Vi ser et voksende antal UV-printere blive anvendt i indkøbscentre og byggemarkeder med henblik på at opnå customiserede produkter. Med vores nye printere vil vi sikre den ultimative kundeoplevelse, ved at levere det efterspurgte på en hurtig og nem måde.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01