Flere UV-printere i storcentre og byggemarkeder?

PUBLICERET: 31 August 2016
OPDATERET: 31 August

Det er i hvert fald den udvikling Mimaki ser, og som skal gøre det både hurtigere og enklere for os forbrugere at fremstille personaliserede produkter, hvad enten der er tale om sko, golfbolde og smartphone covers eller dørskilte, fliser og arbejdshandsker.

Det er på den baggrund, at Mimaki præsenterer to nye UV-printere til print på tredimensionelle objekter som ovennævnte. De nye printere hedder UJF-3043 MarkII og UJF-6042 MarkII, og de afløser UJF-3042 HG og UJF 6042.

De nye printere er 20 procent hurtigere end deres forgængere og vil have mulighed for at anvende en række forskellige UV-farver, som er velegnet til forskellige formål. Fx kommer de til at kunne printe med en ny farve som hedder LUS-120, der har en strækkeevne på 170 procent og som gør den velegnet til materialer, der udsættes for både tryk og stræk.

Om de nye printere har den såkaldte Kebab-feature lige som forgængerne, hvor man kan printe hele vejen rundt på cylindriske objekter, er ikke umiddelbart klart.

Mike Horsten, General Marketing Manager for EMEA-landene, siger:
– Vi ser et voksende antal UV-printere blive anvendt i indkøbscentre og byggemarkeder med henblik på at opnå customiserede produkter. Med vores nye printere vil vi sikre den ultimative kundeoplevelse, ved at levere det efterspurgte på en hurtig og nem måde.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen