Robotten giver emballagen et personligt præg

PUBLICERET: 29 August 2016
OPDATERET: 29 August

Hos det amerikanske Esther Price Fine Chocolate Candy Company har de i mange år anvendt sæsonarbejdere til at binde sløjfer om chokoladeæskerne for at give dem et mere personligt præg. Udfordringen har været dels en stigende efterspørgsel, dels at sløjfebinding kan være skadeligt, når det udføres gennem længere tid af samme person (fx karpal tunnel syndrom – en nervelidelse i håndleddet).

Forskellige løsninger blev vurderet, men de blev hurtigt enten meget omkostningstunge eller for uproduktive. I 2014 kontaktede de robotfirmaet Yaskawa Motoman, som blandt andet har leveret en robot til danske Stibo Graphic, med henblik på at finde en løsning.

>> Læs Henrik Christiansens indlæg om robotter i den grafiske industri her

Sammen med aXatronics udviklede de en robotcelle, som kunne udføre processen med at binde sløjfer om gaveæskerne. Blandt udfordringer var, at robotarmen skulle arbejde indenfor et afgrænset område og samtidigt kunne lave mange bevægelser i forskellige retninger.

Det lykkedes at udvikle en robotcelle med en six-axis MH5F robot fra Yaskawa Motoman, som kan producere to indpakninger i minuttet. De rutinerede sæsonarbejdere kan nå op på 4-5 stykker, men kun i begrænsede perioder, og muligvis med håndledsskader som resultat. De er glade for deres nye sløjfebinder hos Esther Price Fine Chocolate Candy Company, og du kan se hvordan den arbejder her.

  >> Læs flere nyheder om emballage her

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen