Emballageproduktion – et område i vækst

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 15 August 2016
OPDATERET: 15 August

Hele emballageområdet er netop i disse år, hvor udviklingen går mod mere ”grøn” emballage og mere individualiseret emballage, fx i form af ”private labels”, et af de segmenter, der kan være betydningsfulde at beskæftige sig med for blandt andet den grafiske branche.

Skærmbillede 2016-08-15 kl. 15.34.35

Alene den grønne emballage forventes at vækste med knap 8 % årligt (iflg. En Tech Navio-analyse), og også inden for fx private labels forudsiger flere af de store kæder som Coop og Dansk Supermarked en stadig stigning. Det vil betyde gode muligheder for producenter af blandt andet digitalprintet emballage.

Hold øje med udviklingen
Her på printogmedier.dk vil vi fortsat bringe nyt om emballageprint, men hvis du vil sikre dig den mest optimale tilgang til, hvad der kan påvirke udviklingen inden for hele emballageområdet, så tilmeld dig packnews.dk’s ugentlige nyhedsbrev. Det er gratis.

Danske redaktører

topomosLis Lykke og Søren Winsløw er det nye danske redaktørteam på packnews.dk.

– Vi har længe haft en speciel interesse for hele emballageområdet, da det gennem flere år har været et område i konstant udvikling. Den udvikling og de muligheder det betyder for danske producenter, vil vi gerne være med til at sætte fokus på. Og vi ser frem til hver uge at formidle nogle af de mange input fra branchen til de rigtig mange læsere, der allerede er tilmeldt nyhedsbrevet, som er udkommet siden årsskiftet.

Skærmbillede 2016-08-15 kl. 15.43.21Packnews.dk er en del af den nordiske Packnews.com. Den grafiske industri og emballageindustrien har rigtig meget til fælles, og set fra den synsvinkel er koblingen mellem Packnews.com og Printogmedier.dk et perfekt match. Vi ser frem til samarbejdet med Lis og Søren, siger Bo Wallteg, chefredaktør for Packnews i Norden.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud