Emballageproduktion – et område i vækst

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 15 August 2016
OPDATERET: 15 August

Hele emballageområdet er netop i disse år, hvor udviklingen går mod mere ”grøn” emballage og mere individualiseret emballage, fx i form af ”private labels”, et af de segmenter, der kan være betydningsfulde at beskæftige sig med for blandt andet den grafiske branche.

Skærmbillede 2016-08-15 kl. 15.34.35

Alene den grønne emballage forventes at vækste med knap 8 % årligt (iflg. En Tech Navio-analyse), og også inden for fx private labels forudsiger flere af de store kæder som Coop og Dansk Supermarked en stadig stigning. Det vil betyde gode muligheder for producenter af blandt andet digitalprintet emballage.

Hold øje med udviklingen
Her på printogmedier.dk vil vi fortsat bringe nyt om emballageprint, men hvis du vil sikre dig den mest optimale tilgang til, hvad der kan påvirke udviklingen inden for hele emballageområdet, så tilmeld dig packnews.dk’s ugentlige nyhedsbrev. Det er gratis.

Danske redaktører

topomosLis Lykke og Søren Winsløw er det nye danske redaktørteam på packnews.dk.

– Vi har længe haft en speciel interesse for hele emballageområdet, da det gennem flere år har været et område i konstant udvikling. Den udvikling og de muligheder det betyder for danske producenter, vil vi gerne være med til at sætte fokus på. Og vi ser frem til hver uge at formidle nogle af de mange input fra branchen til de rigtig mange læsere, der allerede er tilmeldt nyhedsbrevet, som er udkommet siden årsskiftet.

Skærmbillede 2016-08-15 kl. 15.43.21Packnews.dk er en del af den nordiske Packnews.com. Den grafiske industri og emballageindustrien har rigtig meget til fælles, og set fra den synsvinkel er koblingen mellem Packnews.com og Printogmedier.dk et perfekt match. Vi ser frem til samarbejdet med Lis og Søren, siger Bo Wallteg, chefredaktør for Packnews i Norden.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01