Hele emballageområdet er netop i disse år, hvor udviklingen går mod mere ”grøn” emballage og mere individualiseret emballage, fx i form af ”private labels”, et af de segmenter, der kan være betydningsfulde at beskæftige sig med for blandt andet den grafiske branche.
Alene den grønne emballage forventes at vækste med knap 8 % årligt (iflg. En Tech Navio-analyse), og også inden for fx private labels forudsiger flere af de store kæder som Coop og Dansk Supermarked en stadig stigning. Det vil betyde gode muligheder for producenter af blandt andet digitalprintet emballage.
Hold øje med udviklingen
Her på printogmedier.dk vil vi fortsat bringe nyt om emballageprint, men hvis du vil sikre dig den mest optimale tilgang til, hvad der kan påvirke udviklingen inden for hele emballageområdet, så tilmeld dig packnews.dk’s ugentlige nyhedsbrev. Det er gratis.
Danske redaktører
Lis Lykke og Søren Winsløw er det nye danske redaktørteam på packnews.dk.
– Vi har længe haft en speciel interesse for hele emballageområdet, da det gennem flere år har været et område i konstant udvikling. Den udvikling og de muligheder det betyder for danske producenter, vil vi gerne være med til at sætte fokus på. Og vi ser frem til hver uge at formidle nogle af de mange input fra branchen til de rigtig mange læsere, der allerede er tilmeldt nyhedsbrevet, som er udkommet siden årsskiftet.
– Packnews.dk er en del af den nordiske Packnews.com. Den grafiske industri og emballageindustrien har rigtig meget til fælles, og set fra den synsvinkel er koblingen mellem Packnews.com og Printogmedier.dk et perfekt match. Vi ser frem til samarbejdet med Lis og Søren, siger Bo Wallteg, chefredaktør for Packnews i Norden.