Müller Martini udstillede på Drupa under temaet Finishing 4.0 med digitalisering af eksisterende udstyr og med fokus på hybride maskiner, fx med individualisering ved brug af digital og offset.
– De hybride løsninger er interessante for det danske marked, fortæller John Jahnsen, som fortsætter: – Fremtiden er både og.
Ifølge John Jahnsen er det danske marked ved at stabililsere sig, og der fornemmes en vis lyst til at investere. Og stort set alle de større kunder er på Drupa medbringende investeringsplaner.
I forbindelse med Müller Martinis overtagelse af postpress-delen fra Heidelberg for et par år siden har der været stor interesse for denne integration.
– På Drupa i år taler vi ikke så meget hastigheder, men integration – og håndtering af mange jobs mere effektivt, lyder det fra John Jahnsen.
Et af de produkter John Jahnsen fremhæver på Müller Martini-standen af speciel interesse for det danske marked er InfiniTrim, som er fin lille trimmer med tre skær. Den er blandt andet optimal til individuelle opgaver, da de tre knive betyder, at der kan køres forskellige formater uden skift.