Epson er på Drupa for at vise deres mange forskellige løsninger til de mange markeder, der er domineret af mindre virksomheder. Og at det er løsninger, snarere end produkter, understreges af, at alle deres produkter vises i en eller anden form for samarbejde med færdiggørelsesudstyr.
– Det har blandt andet den effekt, at når en kunde komme ind på vores stand, er det ofte fordi han har genkendt noget andet udstyr, som han også har derhjemme og så lige skal se, hvad det bruges til her, fortæller Iftekhar Butt, markedsudviklingschef hos Epson Danmark.
Mange af Epsons kunder er små og mellemstore virksomheder i foto-, skilte, tekstil- og gaveartikelmarkedet, , som skal have løsninger, der både er fleksible og investeringsmæssigt til at komme i nærheden af, men med den anerkendte høje Epson billedkvalitet, siger Iftekhar Butt.
For at imødekomme blandt andet dette behov viser Epson den helt nye SureColor P10000, som er en lillebror til fotoprinteren SureColor P20000. Eneste egentlige forskel er, at formatet er 44 tommer i stedet for 64 tommer.
SureColor P10000 er ca. 60 pct. hurtigere end forgængeren 9900, og forventes at komme til at koste omkring 50.000, – kroner.
Blandt nyhederne på Epsons stand var også en digital UV-etiketprinter, der, med op til 50 meter i minuttet samt mulighed for at printe hvid og relieflak, udfordrer nogle af de tungere drenge i dette segment.