Du er nødt til at fokusere på slutproduktet og dermed færdiggørelsesprocessen og derfra arbejde dig frem til hvilke enheder, der passer ind i sammenhængen. Det er stort set budskabet fra Dirk Deceuninck, der er administrerende direktør for Müller Martini Nordic, som blandt andet omfatter Danmark.
– Jeg tror på, at alle bør starte med slutningen, for det er i slutningen af produktionskæden du ønsker et salgbart produkt – og det er her pengene kommer fra! Færdiggørelsen skal kunne opsuge og behandle hele molevitten, hvis du skal have forretningen til at fungere, siger Dirk Deceuninck i et interview til det engelske magasin PrintWeek.
1.550 m2 stand
Müller Martini satser stort på Drupa med 1.550 m2 stor stand. Og kva deres nye partnerskab med Heidelberg (de overtog en række af Heidelbergs færdiggørelsesprodukter sidste år) er de flyttet fra hal 17 op i hal 2, lige ved siden af Heidelberg.
Mere automation
Finishing 4.0 er et hovedtema for Müller Martini på Drupa. Det går i al sin kompleksitet ud på, at maskinerne bliver stadigt bedre til at snakke sammen, og dermed udnytte produktionsinformation til at opnå flere og mere automatiske processer – og dermed eliminere manuel indgriben.
Presto II til digital produktion
Müller Martini viser flere komplette produktionslinjer, heriblandt Presto II Digital samlehæfteren. Den har siden lanceringen i 2013 haft stor succes og inden for det sidste år er der blev installeret 13 enheder i England og Irland.
At Presto II Digital også er et godt redskab til netop digital produktion kan ses ud af, at den også vises på Canon Océs og Xerox stande.