Lars Wørzner udfylder sin rolle i Danmark …

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 7 April 2016
OPDATERET: 7 April

Nu skal han gentage succes’en i det svenske og samtidig fortsætte udviklingen i Danmark.

52-årige Lars Wørzner er Konica Minoltas danske administrerende director. Han kom til virksomheden i 2014 som landechef med en bunden opgave. Han skulle forbedre både top- og bundline markant efter flere års utilfredsstillende udvikling.

Det resulterede i en ny strategi med tre fokusområder: Omkostningerne skulle reduceres, organisationens markeds- og kundefokus skulle forstærkes og nye forretningsområder med fokus på større værdiskabelse skulle etableres.

Skærmbillede 2016-04-07 kl. 15.09.23– Vi er som organisation lykkes med at reducere vores omkostningsprocent fra 45 til 30 procent på halvandet år. Det er sket via en række initiativer fra outsourcing og øget fokusering til et nyt firmadomicil, der både er bedre og billigere end det gamle, siger Lars Wørzner og fortsætter: – Men samtidig har vi styrket vores salgsorganisation og salgsindsats samt udviklet helt nye forretningsområder som storage og andre IT-services. Konica Minolta i Danmark tilbyder i dag bl.a. multi-vendor service, så vi kan servicere alle printere og kopimaskiner hos vores kunder.

Tocifret vækst i Danmark
Den nye strategi har virket. Omsætningen er steget med 15%, og antallet af serviceaftaler er steget med godt 20%.

– I tredje kvartal 2015 var vores markedsandel steget til 34% i vores primære marked. Det er mere end vores tre nærmeste konkurrenter tilsammen. Når jeg ser på salget i fjerde kvartal, hvor vi har solgt 35% flere enheder end kvartalet før, forventer jeg, at vores markedsandel vil stige yderligere, vurderer Lars Wørzner, der nu også fra 1. april har overtaget ansvaret for Konica Minolta Business Solutions Sweden AB

Fremover vil arbejdstiden blive delt mellem Danmark og Sverige.

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3