Kodak sælger inkjet divisionen fra

PUBLICERET: 29 March 2016
OPDATERET: 29 March

Til stor overraskelse for mange, har Kodak annonceret, at de har sat deres Enterprise Inkjet Systems Division til salg. Det drejer sig om de rullebaserede Prosper inkjetprintere, samt de tiltrykningsmoduler, som kan monteres på fx rotationspresser.

Ifølge andre medier har Kodak solgt færre end 50 enheder af Prosper-serien over de sidste 5-6 år på trods af, at det er en af markedets hurtigste teknologier.
Jeff Clarke, CEO hos Kodak siger om salget:
– Prosper har et stort potentiale for en accelereret vækst. Men for at få det fulde udbytte af potentialet, skal Prosper under vingerne hos et firma med en større salgs- og distributionskanal i det digitale print marked.

Kodak præsenterer en ny model i Prosper-serien på Drupa i slutningen af maj, hvilket yderligere vil styrke potentialet for et salg, ifølge Philip Cullimore, Præsident for Kodaks Enterprise Inkjet Systems Division.

Den nye Prosper kommer til at hedde Ultrastream og er en viderudvikling af den eksisterende teknologi, men med en betydeligt bedre performance, fortæller Philip Cullimore.

Fra Kodaks side fortælles det endvidere, at man i gang med forhandlinger til flere sider, og der gættes på, at blandt andre EFI kan være interesseret, da de ikke har høj volumen produktionsprintere i sortimentet, og de i forvejen er kendt for en meget aktiv opkøbs strategi.

Til det professionelle grafiske marked står Kodak tilbage med deres CtP-division og workflow softwaren Prinergy.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend