Mimaki imødeser stigende efterspørgsel på digitalt interiørprint

PUBLICERET: 18 January 2016
OPDATERET: 18 January

I februar 2016 lancerer Mimaki super storformatprinteren TS500P-3200 til print af interiørtekstiler. Det er fx tapeter, gardiner, sengelinned og møbelstof. TS500P-3200 er en rulle-til-rulle sublimationsprinter med en printbredde på hele 3,2 meter.
– On-demand inkjet print bliver i stadigt stigende omfang brugt til tøjproduktion på grund af muligheden for at lave mange varianter i små serier, fortæller Mike Horsten, General Marketing Manager for Mimaki Europa, og fortsætter:
¬ Det startede med modetøjsbranchen, men vi ser nu en hastig adoption inden for interiør og indendørsarkitektur. Og udover skiftet i produktionsteknologi, ser vi også et skift i produktionssted. Personaliserede løsninger rimer meget dårligt på fjernleverancer, så vi forventer en høj grad af distribueret produktion.
Mimaki TS500P-3200 er udstyret med 12 nye printhoveder, som gør den i stand til at printe 180 m2 i timen i fire- eller seksfarvekonfiguration. Den kan i følge Mimaki printe høj kvalitet på tynde og billige sublimationspapirer.
TS500P-3200 kan købes med tre forskellige RIP-konfigurationer, hvor fx TxLink3 er i stand til at producere endeløse mønstre på baggrund af enkeltfiler.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen