Med virkning fra 4. januar byder den kendte jyske forhandler, der tidligere har arbejdet mest med Xerox-produkter året velkommen som forhandler af Ricoh-produkter og serviceydelser.
I forbindelse med den nye aftale udtaler Jan Larsen, adm. direktør i X&CO, som er en markedets store private forhandlere med 32 medarbejder:
– Det er et stort og godt skridt for X&CO. Vi mener, at det nu er tidspunktet for os som seriøs leverandør at rykke videre for at blive mere konkurrencedygtige. Markedet og teknologien ændrer sig i en fart, som ikke tidligere er set. Det har været medvirkende til, at vi har valgt at gå nye veje, således vi fortsat kan inspirere, rådgive og tilbyde vores kunder flere muligheder.
– Vores kunder får stor fordel af skiftet, hvad enten de har brug for printservices, løsninger til produktionsprint eller kontor. I samarbejdet med Ricoh Danmark har vi fået en partner, der forstår kundernes behov, fortsætter Jan Larsen.
Med den nye forhandleraftale styrker Ricoh sin salgskanal, og de er stolte over, at X&CO vil være deres nye partner.
– X&CO er kendte for deres store kompetence, for deres gode renommé hos kunderne og for deres omfattende serviceforretning. X&CO har altid fungeret som branchens fyrtårn, så vi er glade for og ydmyge over, at de fremover vil være med til at sælge Ricohs produkter og services, siger en begejstret Søren Krogh-Nielsen, adm. direktør i Ricoh Danmark.
X&CO version 2
X&CO, der har afdelinger i Aalborg, Herning og Kolding, betegner den nye forhandleraftale som ”X&CO version 2”.
– Vi tager forretningsudvikling lige så alvorligt som printere og printløsninger. Derfor var det naturligt for os at forpligte os med den bedst mulige partner for at sikre X&CO fremover, siger Jan Larsen.
Farvel til Xerox – men overholder alle serviceaftaler
Selv om X&CO i kraft af samarbejdsaftalen med Ricoh Danmark siger farvel til et samarbejde med Xerox, der har eksisteret lige så længe som X&CO, siges der ikke farvel til kundeforpligtelser.
– Vi garanterer, at vi lever op til de serviceaftaler, vi har med kunderne, så ingen kommer i klemme, men tværtimod får endnu bedre muligheder,” slutter Jan Larsen.