RR PRINT har indgået et spændende samarbejde med Durst om at styrke deres position på etiketmarkedet i Danmark.
Samarbejdet omfatter ikke kun den helt nye KJet hybridmaskine, men alle Durst-maskiner til etiketmarkedet.
– Vores kunder er superskarpe på de reelle omkostninger for at producere en etiket – og her har Durst en rigtig god placering med lav pris pr. etiket. Det handler ikke bare om de initiale investeringsomkostninger, men om hvad det koster at producere etiketten, siger Heidi Graff der ejer og driver grossistvirksomheden RR PRINT.
Durst Group, der har hovedsæde i Brixen, Sydtyrol, fremhæver selv den strategiske fordel ved deres placering, som tilbyder det bedste fra både tysk og italiensk kultur. Durst beskriver Sydtyrol som en unik region, hvor “præcisionen fra tysk ingeniørkunst møder kreativiteten fra italiensk design.” Denne kombination gør det muligt for Durst at levere høj kvalitet og innovative løsninger inden for digital trykning og produktionsteknologier.
På Drupa imponerede Durst med deres stand, hvor de fremviste både etiketmaskiner, herunder KJet hybridmaskinen, samt deres løsninger inden for kartonnage og storformat. Durst har i mange år været langt fremme med udviklingen i digital inkjet-teknologi og fortsætter med at skubbe til grænserne for, hvad der er muligt.
Det handler om at finde svar på udfordringerne
Heidi Graff, som har sin gang i stort set alle de danske etikettrykkerier, fortæller, at trykkerierne ofte står over for udfordringer med at skulle levere høj trykkvalitet på mange forskellige materialer. Samtidig med at de skal opretholde effektivitet og reducere miljøpåvirkningen. Hvis disse udfordringer ikke løses, kan det føre til længere produktionstider, højere omkostninger, ustabile trykresultater og øget miljøbelastning, hvilket igen kan resultere i utilfredse kunder og tab af forretning.
– Med Durst-maskinerne kan trykkerierne opnå hurtigere produktionstider, lavere omkostninger, højere kundetilfredshed og større forretningsmuligheder, samtidig med at de reducerer deres miljøpåvirkning. Det kan hjælpe dem til en øget rentabilitet og en konkurrencemæssig fordel på markedet, siger Heidi Graff og tilføjer:
– Vi er glade for samarbejdet, og er overbeviste om, at vores kunder vil drage stor fordel af de avancerede teknologier og innovative løsninger, som Durst bringer til bordet.