HP indgår strategisk samarbejde med Canva

Foto: Søen Winsløw
PUBLICERET: 28 May 2024
OPDATERET: 28 May
Haim Levit, Senior Vice President for HP Industrial Printing, fortæller begejstret om, hvordan samarbejdet vil demokratisere print.

Det AI-baserede designprogram Canva har 185 millioner brugere på verdensplan.

Samarbejdet mellem HP og Canva, som blev annonceret på Drupa, sigter mod at gavne både HP Print Service Providers (PSP’er) og Canva-fællesskabet, hvilket gør det muligt for alle, der skaber visuelt indhold på Canva-platformen, at designe og printe i et fuldt integreret system.

– Denne flerårige aftale vil gøre det muligt for Canva-brugere at designe hvad som helst og printe hvor som helst uden at gå på kompromis med kvalitet og autenticitet. Partnerskabet vil levere enorm strategisk værdi og sætte skub i kundevækst på tværs af begge organisationer, siger Cliff Obrecht, Canva-medstifter og Chief Operating Officer.

Canva, der blev grundlagt i 2013, har over 185 millioner brugere som skaber omkring fem milliarder design om året. Kun en brøkdel af disse (0,2%) ender i dag som print. Det er HP’s og Canvas ambition, at hæve dette tal til 0,5%, men det er så også 25 millioner årlige trykopgaver, der sendes i retning af HP-brugerne.

Lanceringen af Canva Print i 2017 har givet brugerne mulighed for at designe og printe en lang række produkter – lige fra visitkort, brochurer, flyers, klistermærker, marketingmateriale og endda beklædning – som oplever eksponentiel vækst med millioner af ordrer årligt.

Gennem samarbejdet vil Canva-fællesskabet få udvidet adgang til professionelt printede produkter fra HP PSP’er over hele kloden. Canva sigter mod at udvide sin printservice til 150 lande inden 2026, hvilket muliggør kortere ekspeditionstider og væsentligt reducerer sit CO2-fodaftryk gennem lokale leverandører.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Domino Systems Danmark solgt til NIMAX Group

NIMAX er en italiensk virksomhed med speciale inden for blandt andet kodning, mærkning og etiketteringssystemer.
domino