HP indgår strategisk samarbejde med Canva

Foto: Søen Winsløw
PUBLICERET: 28 May 2024
OPDATERET: 28 May
Haim Levit, Senior Vice President for HP Industrial Printing, fortæller begejstret om, hvordan samarbejdet vil demokratisere print.

Det AI-baserede designprogram Canva har 185 millioner brugere på verdensplan.

Samarbejdet mellem HP og Canva, som blev annonceret på Drupa, sigter mod at gavne både HP Print Service Providers (PSP’er) og Canva-fællesskabet, hvilket gør det muligt for alle, der skaber visuelt indhold på Canva-platformen, at designe og printe i et fuldt integreret system.

– Denne flerårige aftale vil gøre det muligt for Canva-brugere at designe hvad som helst og printe hvor som helst uden at gå på kompromis med kvalitet og autenticitet. Partnerskabet vil levere enorm strategisk værdi og sætte skub i kundevækst på tværs af begge organisationer, siger Cliff Obrecht, Canva-medstifter og Chief Operating Officer.

Canva, der blev grundlagt i 2013, har over 185 millioner brugere som skaber omkring fem milliarder design om året. Kun en brøkdel af disse (0,2%) ender i dag som print. Det er HP’s og Canvas ambition, at hæve dette tal til 0,5%, men det er så også 25 millioner årlige trykopgaver, der sendes i retning af HP-brugerne.

Lanceringen af Canva Print i 2017 har givet brugerne mulighed for at designe og printe en lang række produkter – lige fra visitkort, brochurer, flyers, klistermærker, marketingmateriale og endda beklædning – som oplever eksponentiel vækst med millioner af ordrer årligt.

Gennem samarbejdet vil Canva-fællesskabet få udvidet adgang til professionelt printede produkter fra HP PSP’er over hele kloden. Canva sigter mod at udvide sin printservice til 150 lande inden 2026, hvilket muliggør kortere ekspeditionstider og væsentligt reducerer sit CO2-fodaftryk gennem lokale leverandører.

Læs videre

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

BSM Reklame tager også en Gazelle

Det er en bedrift at øge omsætning med 100% over fire år ved organisk vækst og uden at få røde tal på bundlinjen. Det er lykkedes for BSM Reklame i Vejle, som i år derfor modtager Gazelle-prisen.
BSM_reklame

InterMail indgår millionaftale med Canon

Canon Danmark og InterMail Danmark har indgået aftale om levering af produktionsløsninger og workflow-software.
canon-intermail

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot