
Hos storformat-leverandøren EWJ i Vejle kan de lide at gå stille og omhyggeligt frem.
De vil vide, hvad de har mellem hænderne og være dygtige til det selv, før de præsenterer det for kunderne.
EWJ har også mærket interessen for DTF-produktion (Direct-to-Film), som fx giver mulighed for at sælge transferfolier til påvarmning på en række forskellige tekstiler. Mange skilte- og tekstiltrykkerier ser en potentiel udvidelse af deres forretningsområde eller en besparelse på eksterne omkostninger, ved at gå ind i denne teknologi.
– Derfor har vi holdt udkig et stykke tid og synes nu, at vi har fundet en interessant partner. Det er den kroatiske printerleverandør Azon, som både leverer et solidt og konkurrencedygtigt produkt, men yderligere har den fordel, at det hele produceres i Europa. Det gør det enklere når vi taler forskellige miljømærkninger, det gør det enklere at få adgang til deres serviceteam og så er leveringssikkerheden langt større end hos mange af de asiatiske produkter, på grund af den geopolitiske situation, siger daglig leder af EWJ, Lena Jakobsen.
EWJ præsenterede Azon for første gang for et dansk publikum på et åbent hus-arrangement i efteråret. Modtagelsen var særdeles positiv, fortæller Lena. Azon har et bredt udvalg af printere fra rene bordmodeller til fuldt integrerede produktionsanlæg med en længde på 3,5 meter.

En anden væsentlig årsag til, at EWJ har kastet deres kærlighed på Azons DTF-printere er, at der er mulighed for at printe med neon-farver. Det giver mulighed for et større farverum, bedre gengivelse af Pantone-farverne samt mulighed for at opnå en fluorescerende effekt.
– Det er de færreste DTF-printere der endnu tilbyder denne mulighed, så her er der virkelig mulighed for at få et produkt, der skiller sig ud, forklarer hun.
Tilsvarende interesse for gave- og reklameartikler
Interessen for at kunne producere gave- og reklameartikler er også stigende. Det gælder igen både skilte- og tekstiltrykkerier men også den meget store gruppe af in-house marketing-afdelinger, som ser en væsentlig mulighed for profilering ved hjælp af dette.
Derfor tilbyder EWJ også et komplet sublimationssæt til print og varmepåføring på fx kopper, kasketter, flasker, dåser og meget andet.
MC-markedet er i vækst og specialfolier er i fokus
Specialfolier til MC-markedet (Motocross) er et andet marked som Lena og EWJ ser et potentiale i. Hun fortæller, at de har indgået et samarbejde med den europæiske folieproducent A.P.A. S.p.A. om at kigge nærmere på dette marked i Danmark. APA har, ifølge Lena Jakobsen, et meget stort udvalg af indfarvede folier samt mange års erfaring inden dette krævende område, såvel som indenfor wrapfolier. Derfor tilbyder EWJ nu også et meget bredt sortiment indenfor bilindpakning.
