EWJ er med på DTF-bølgen

Foto: Søren Winsløw
PUBLICERET: 4 March 2024
OPDATERET: 4 March
EWJ og Lena Jakobsen har fundet en DTF-printerserie, som både fås som bordmodel og fuldt integreret industrimodel.

Hos storformat-leverandøren EWJ i Vejle kan de lide at gå stille og omhyggeligt frem.

De vil vide, hvad de har mellem hænderne og være dygtige til det selv, før de præsenterer det for kunderne.

EWJ har også mærket interessen for DTF-produktion (Direct-to-Film), som fx giver mulighed for at sælge transferfolier til påvarmning på en række forskellige tekstiler. Mange skilte- og tekstiltrykkerier ser en potentiel udvidelse af deres forretningsområde eller en besparelse på eksterne omkostninger, ved at gå ind i denne teknologi.

– Derfor har vi holdt udkig et stykke tid og synes nu, at vi har fundet en interessant partner. Det er den kroatiske printerleverandør Azon, som både leverer et solidt og konkurrencedygtigt produkt, men yderligere har den fordel, at det hele produceres i Europa. Det gør det enklere når vi taler forskellige miljømærkninger, det gør det enklere at få adgang til deres serviceteam og så er leveringssikkerheden langt større end hos mange af de asiatiske produkter, på grund af den geopolitiske situation, siger daglig leder af EWJ, Lena Jakobsen.

EWJ præsenterede Azon for første gang for et dansk publikum på et åbent hus-arrangement i efteråret. Modtagelsen var særdeles positiv, fortæller Lena. Azon har et bredt udvalg af printere fra rene bordmodeller til fuldt integrerede produktionsanlæg med en længde på 3,5 meter.

Med en lille sublimationsopsætning kan man hurtigt komme i gang med at producere reklamegaver.

En anden væsentlig årsag til, at EWJ har kastet deres kærlighed på Azons DTF-printere er, at der er mulighed for at printe med neon-farver. Det giver mulighed for et større farverum, bedre gengivelse af Pantone-farverne samt mulighed for at opnå en fluorescerende effekt.

– Det er de færreste DTF-printere der endnu tilbyder denne mulighed, så her er der virkelig mulighed for at få et produkt, der skiller sig ud, forklarer hun.

Tilsvarende interesse for gave- og reklameartikler

Interessen for at kunne producere gave- og reklameartikler er også stigende. Det gælder igen både skilte- og tekstiltrykkerier men også den meget store gruppe af in-house marketing-afdelinger, som ser en væsentlig mulighed for profilering ved hjælp af dette.

Derfor tilbyder EWJ også et komplet sublimationssæt til print og varmepåføring på fx kopper, kasketter, flasker, dåser og meget andet.

MC-markedet er i vækst og specialfolier er i fokus

Specialfolier til MC-markedet (Motocross) er et andet marked som Lena og EWJ ser et potentiale i. Hun fortæller, at de har indgået et samarbejde med den europæiske folieproducent A.P.A. S.p.A. om at kigge nærmere på dette marked i Danmark. APA har, ifølge Lena Jakobsen, et meget stort udvalg af indfarvede folier samt mange års erfaring inden dette krævende område, såvel som indenfor wrapfolier. Derfor tilbyder EWJ nu også et meget bredt sortiment indenfor bilindpakning.

Lena Jakobsen fortæller, at de bedst kan lide at gå stille frem og vinder meget på mund-til-mund-metoden.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Effektiv etikettering med robotter

Sidel lancerer CoboREEL, en automatiseret løsning til ilægning af etiketruller.
CoboREEL_3x
Effektiv etikettering med robotter

Ny B2-inkjet printer fra Konica Minolta

Konica Minolta introducerer den nye B2-inkjetprinter AccurioJet 30000 HS-UV, som afløseren for KM-1e-serien.
AccurioJet-30000
Ny B2-inkjet printer fra Konica Minolta

HP afslører ny chatbot til trykproduktion

Flere nye funktioner i HP’s software, herunder en dedikeret AI-agent og chatbot til trykproduktion.
HP Nio. PR-foto
HP afslører ny chatbot til trykproduktion

Kodak fejrer 30 år med termiske plader

I år fejrer Kodak 30-årsdagen for introduktionen af deres termiske CTP-plader, og betydningen er stadig stor for offsetmarkedet.
MAGNUS Q800_MPL_closed
Kodak fejrer 30 år med termiske plader