Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

PUBLICERET: 15 February 2023
OPDATERET: 26 February
Foto: Pressebillede

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke! Derfor købte de i november 2022 en række varemærker ud af Arjowiggins Scotland Limited, som var under konkursbehandling.
Så fremover vil du fortsat kunne købe Conqueror og alle de andre eksklusive papirbrands hos Antalis.

Men da Arjowiggens indstillede deres produktion, skulle der findes nye producenter til de fleste varemærker som blandt andet omfatter Conqueror, Curious, Keaykolour, Olin (tidligere Pop’Set), Opale og Rives.

De første to varemærker, Olin og Keaykolour, er nu klar til lancering og de andre vil følge kort efter. Om lanceringen af de første to varemærker siger Jérôme Noyelle, Antalis Creative Paper Business Manager:

– Efter de indledende test for at sikre en perfekt farvematching af Pop’Sets historiske bestsellere, vi har også besluttet at tilføje et par nye trendy farver og fjerne et par stykker der ikke solgte så godt. Vi tilføjer også nogle 500 og 700 g/m2 kvaliteter til emballageapplikationer samt nogle specielt til digital udskrivning.

Produktionen af Olin Colours er også startet, og det vil tage et par måneder at gennemgå hele produktionscyklussen for at producere alle farver. Olin Colours vil kunne bestilles midt i marts for leveringer i marts og april. I mellemtiden forbliver Pop’Set stort set tilgængeligt og vil udskiftes efterhånden som Olin Colours indfases.

– Vi beholdt produktionen af Keaykolour-serien hos den nye ejer af en af papirmøllerne, som historisk har produceret Keaykolour. Den nye serie vil være tilgængelig i marts, så snart vi har opbrugt det meste af den gamle beholdning. Vi planlægger også at introducere et par ekstra rustikke kvaliteter i både hvid og sort og med nye prægemønstre, afrunder Jérôme Noyelle.

De seneste nyheder

Custmo får ny nordisk salgschef

Mikael Wennerberg forlader Konica Minolta. I januar bliver han ny nordisk salgschef hos Custmo, som er Komoris agent i Danmark og Sverige.
MikaelW
Custmo får ny nordisk salgschef

Xeikon udvider Titon-teknologien til etiketter

Xeikon har udviklet sin tørtonerteknologi kaldet Titon til brug i trykning på papirbaseret, fleksibel emballage. På Labelexpo viste de, hvordan toneren kan bruges i normal etiketproduktion.
Xeikon_kurz_metallic
Xeikon udvider Titon-teknologien til etiketter

fiberbaserede skruelåg konkurrerer omkostningsmæssigt med plastik

Blue Ocean Closures (BOC) seneste generation af fiberbaserede skruelukninger kan nu produceres til samme eller lavere materialeomkostninger end fossil plast.
BOC1
fiberbaserede skruelåg konkurrerer omkostningsmæssigt med plastik

Simon Manley vinder World Wrap Masters Sweden

Simon Manley Jokumsen vinder World Wrap Masters Sverige. Udover at vise sine evner inden for bilindpakning, fik han også vist, hvordan man pakker en lille træelg fra Ikea ind.
WWMS_01
Simon Manley vinder World Wrap Masters Sweden

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Prinfo får ny partner

Som et led i eksekveringen af deres strategi udvider Prinfo kæden med en ny partner.
tarm_prinfo
Prinfo får ny partner

Fujifilm ekspanderer inden for Print-on-Demand

Fujifilm ekspanderer til flere markeder med en voksende produktportefølje inden for print on demand.
Jet Press
Fujifilm ekspanderer inden for Print-on-Demand

UPM planlægger kraftig kapacitetsreduktion

UPM planlægger at neddrosle sin kapacitet på ubestrøget trykpapir for at tilpasse til en langsigtet efterspørgsel.
UPM_Schongau
UPM planlægger kraftig kapacitetsreduktion