Nedtællingen til Sign, Print & Promotion-messen er begyndt

PUBLICERET: 17 January 2023
OPDATERET: 17 January
Nedtællingen til Sign, Print & Promotion-messen 8.- 9. februar, på X Meeting Point, er begyndt: Foto: Pressefoto

“På vej mod bæredygtighed” er temaet på Sign, Print & Promotion-messen, som afholdes i X Meeting Point* på Hellerudsletta uden for Oslo den 8.- 9. februar.

Det er stedet hvor alle, der arbejder med kommunikation og synlighed, kan orientere sig om udviklingen inden for software, maskiner og materialer.

Et stort antal udstillere vil være til stede for at fremvise deres seneste innovationer. Samtidig er messen en mulighed for at netværke, se muligheder og gøre forretninger med branchefolk, printproducenter, leverandører og kunder. Alt på ét sted.

Print og efterbehandling

De vigtigste leverandører vil være på stedet inden for digitalt produktionsprint, efterbehandling, forædlinmg og workflow-løsninger. Nye løsninger indenfor forskellige printteknologier til en stadig højere grad af automatisering. Og det uanset om det handler om at producere store eller små formater, tryk på papir, emballage, folier, tekstiler eller andre trykmaterialer.

Bæredygtighed – på alle niveauer

Det messebudskab, der præger messen i år, er “På vej mod bæredygtighed”. Efter pandemien er både aktiviteter og virksomheder startet igen. Det er derfor nødvendigt at genoptage og fortsætte arbejdet med at tænke bæredygtighed – så bæredygtigt som muligt på alle niveauer, lige fra valg af materialer og maskiner til reklamematerialer og brug.

Der er masser af forskellige typer skiltning på Sign, Print & Promotion-messen.
Skilte og udstillingsløsninger

Til skilteproduktion og visuel kommunikation vises løsninger til bannergrafik, mindre og større vægskilte, bilindpakning og oplyste led-skilte. På den voksende promotionside har besøgende mulighed for at se printløsninger til fremstilling af t-shirts, golfbolde og plastikflasker og andre kreative profilprodukter, der er vigtige for at skabe identitet på arbejdspladser og for at markedsføre sig selv eksternt som virksomhed.

En Wrap Master of Norway skal findes på messen uden for Oslo den 8.- 9. februar.
Norges bedste bilfoiler konkurrerer

En norsk mester i bilindpakning kåres også i løbet af messen. 36 deltagere i hård konkurrence møder hinanden i World Wrap Masters for at teste deres færdigheder i bilindpakning. Den, der kommer sejrrig ud af konkurrencen og bliver Wrap Master of Norway, vil kvalificere sig til den store finale i München, Tyskland, som finder sted den 25.- 26. maj 2023.

*) X Meeting Point, Hellerudsletta, ligger midt mellem Gardermoen Lufthavn og Oslos centrum.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Åbent hus med fokus på produktions- og storformatprint

Den 3. oktober åbnede Canon dørene for det første af to åbent hus-arrangementer. Arrangementet gentages den 10. oktober hos Canon i Vejle.
canon_hus_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01