På trods af hele 25 år på bagen ligger PrintVis ikke på den lade side, når det kommer til videreudvikling af deres softwareløsning. Produktet har to årlige opdateringer, hvor der løbende optimeres og tilføjes ny funktionalitet. Med den nyeste version – PrintVis 21 – lanceres flere forbedringer og nye funktioner.
Det danskudviklede MIS/ERP-system til den grafiske branche, PrintVis, er bygget direkte på Microsoft Dynamics 365 Business Central. Kombinationen af Business Central og PrintVis giver en komplet end-to-end-løsning for alle typer af grafiske virksomheder som arbejder inden for fx label, emballage, storformat og kommercielt tryk.
Tilpasset terminologi
I den netop frigivne version 21 beretter PrintVis om blandt andet PrintVis Industry Captions. Det er en funktionalitet som giver dig mulighed for at tilpasse terminologien i PrintVis baseret på din virksomheds specifikke niche, ordretype eller produktgruppe, såsom kommercielt tryk, emballage eller label. Det giver dig fleksibilitet til at konfigurere systemet med en passende virksomhedsterminologi og specifikke industristandarder.
Udvidede forsendelsesløsninger
Med EasyPost og nShift er der tilføjet nogle integrationsforbedringer, som bl.a. giver dig mulighed for samsending af flere ordre på én leverance. PrintVis integrerer nu også med det skandinaviske system til fragtstyring nShift. Ved at forbinde over 1.000 udbydere i hele Europa giver nShift virksomheder mulighed for at strømline processer, reducere omkostninger og forbedre kundeoplevelser.
Import og eksport af omkostningssteder
Derudover er der nye muligheder i forhold til omkostningssteder på Cost Center-listen, der fx muliggør eksport og import af et defineret omkostningssted. Det betyder, at du kan opsætte nyt udstyr i et test- eller sandkassemiljø for at sikre, at alt fungerer korrekt, og derefter nemt importere det til dit live produktionsmiljø.
Når du definerer et job i PrintVis, kan du vælge at skelne mellem trykte sider (sider med tryk) eller det samlede sider (antal sider i alt). Den valgmulighed, der vælges her, vil være standardindstillingen for en ny sag. Eksisterende sager vil ikke blive ændret.
PrintVis MIS er en SaaS (Software as a Service) løsning udviklet til at give trykkerier det fulde overblik fra estimering og tilbudsgivning over planlægning og produktion, til opgaven er leveret og faktureret til kunden inklusiv en komplet økonomipakke og Business Intelligence fra Microsoft.