Køge Kopi Center sprudler af ideer og tro på fremtiden

Køge Kopi Center har eksisteret i 30 år. Da de fejrede 25 års jubilæum skete det i nye flotte lokaler på Københavnsvej i Køge. Her er lyst og venligt inde såvel som ude, hvor både P-plads og gårdhave er en fornøjelse for øjet.

Der er lyst og venligt overalt hos Køge Kopi Center, også i produktionen

Lars Pedersen startede Køge Kopi Center, som et kopicenter. Men Lars Pedersen er en mand, der konstant ser muligheder. Så virksomheden er også løbende blevet udviklet.

– Ja, det fede ved Lars er, at Han hele tiden får nye ideer, fortæller Grafiker Henrik Ziebe, der for fire år siden blev en del af Køge Kopi Center.

– For mig var det et ønske om at skabe et komplet set-up, hvor vi var et grafisk hus, der kunne hjælpe kunderne med alle grafiske opgaver. Og det er lykkedes. I dag tilbyder vi hele paletten fra design, tryksager, skilte og print på plader, tekstilprint, dekoration af biler med mere samt hjemmesider og webshops, fortæller Lars Pedersen.

Ny idé

Køge Kopi Center har fået eneret på nogle Paul Pava motiver. På billedet ses også et Køge-motiv fotograferet af fotograf Claus Sall

En af de nye ideer Lars Pedersen nu har implementeret, opstod i forbindelse med et besøg hos kunstneren Paul Pava på Bornholm. Lars Pedersen blev fascineret af hans billeder, og det førte til, at han fik eksklusivrettigheder til en række af Paul Pava-motiverne.

Så gik arbejdet i gang med at finde det rigtige medie at printe på, indramningen og ikke mindst at finde en refleksfri akryl, der kunne erstatte refleksfrit glas, som er for dyrt i indkøb og ikke mindst for besværligt med hensyn til forsendelse til hele landet.

Næste skridt var så selve webshoppen, ”kunstogkunst.dk”, hvorfra billederne skulle forhandles. Den har Henrik Ziebe stået for, lige som han har stået for andre webshops, så det nu kører smertefrit efter en afprøvet skabelon, som både bruges til egne webshops og til kundeopgaver.

firmanavn og logo kan medtages på fotoplakater, der også fremstilles som postkort

Og når nu der var én kunstner i webshoppen, hvorfor så ikke tilbyde flere kunstneres produkter?

– Jeg kom til at tænke på, at jeg kender den lokale Køge-fotograf Claus Sall. Han fotograferer blandt andet mange fine lokalmotiver her fra Køge. Så ham fik vi også en aftale med, så webshoppen indeholder også en række kendte motiver fra Køge, som ikke mindst kan være interessante for lokale virksomheder. Motiverne kan også bestilles som postkort, og vi kan indsætte virksomhedernes logo, så de på den måde kan bruge det i kombination med deres markedsføring, forklarer Lars Pedersen.

Motiverne kan også benyttes til montering på for eksempel lyddæmpende plader, som også kan indrammes, således at det bliver en flot dekoration, der også skaber en bedre akustik.

Lars Pedersen udelukker ikke, at der kommer flere kunstnere ”i hus” inden for kortere tid.

Den idérige indehaver af Køge Kopi Center tilbyder også kunderne, at de kan få egne fotos forvandlet til malerier, og få dem printet, og benyttet i både store formater eller til fx postkort.

Henrik Ziebe md en fotoplakat, han har ”leget” med

Alt bliver mere online-baseret

I dag sker det meste udvikling i virksomheden i tilknytning til webshops.

– Vores egen online webshop, ”grafiskwebshop.dk”, er ved at blive relanceret. Tidligere har vores shops ikke betydet så meget, men fremover vil det komme til at fylde mere og mere.

”Firmaguf.dk” er også en ny webshop vi har udviklet, hvor virksomheder kan bestille pastilæsker, bolsher, tyggegummi m.m. med et lokalt motiv eller bare eget logo. Vi har mange ting i gang, lyder det fra Lars Pedersen.

– Ja, nu har vi hele set-up’et klar til webshops, både med hensyn til selve bestillingen, produktionen og forsendelsen med etiketprint og logistik samt økonomiprogram, der styrer fakturering og opfølgning. Det betyder, at oprettelsen af de næste shops ikke bliver så tunge i udviklingen. Det bliver mere copy/paste, forklarer Henrik Ziebe.

Hvad har været gjort størst indtryk i løbet af de 30 år i den grafiske branche?

– Det er udviklingen i branchen. Både med hensyn til hastighed og kvalitet. Og så er det blevet en presset branche. Men det har været, og er stadig spændende. Det har været en fed udvikling for os.

Hvad er udfordringerne lige nu?

– Lige nu er det helt klart de stigende priser på både papir og forbrugsartikler. Men heldigvis købte jeg stort ind af papir og karton tidligere på året. Det har vi været glade for. Ikke mindst fordi juni måned, som plejer at være lidt stille, i år har været vanvittig travl.

Hvordan ser fremtiden ud?

– Den er lys. Med det vi laver og det vi gør, så er jeg ikke nervøs. En af vores forcer er hastigheden. Vi kan designe, printe og levere næsten inden for samme dag, hvis det virkelig er en hasteopgave. Det kan vi, fordi vi inden for husets fire vægge kan klare det hele. Og herudover har vi nogle gode samarbejdspartnere til de opgaver, der ikke matcher vores produktionsapparat.

Publicerat av: 

Del artiklen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.


Reklame & Folie Danmark: Udstillinger giver en helt speciel kundekontakt

Reklame & Folie Danmark (RFD) har specialiseret sig i salg og rådgivning omkring et bredt udvalg af materialer til skiltebranchen i Danmark. RFD er bl.a. repræsentant af en af verdens største producenter af laminater og materialer, Orafol i Tyskland, og har den vej rundt fingeren på pulsen om hvad vej udviklingen af materialer tager: Det er i den grønne retning.

Publicerat av: 

Vikiallo køber Transferprint

Vikiallo har købt Transferprint og har ansat Kasper Valeur som produktchef. Transferprint har blandt andet agenturet på OKI og Forever som nu overgår til vikiallo. Kasper Valeur fortæller, at han efter seks gode år sammen med sin makker Nicki Schram har valgt at gå sammen med vikiallo. Begge virksomheder ligger i Kolding. For Transferprints kunder […]

Publicerat av: 

Heidelberg fokuserer på software i skyen

Heidelberg er nok mest kendt for sine store offsetmaskiner, men Heidelberg har i flere år været i gang med en strukturel udvikling hvor man dels udvider produktprogrammet med mindre, digitale trykmaskiner i samarbejde med Ricoh men også drejer virksomheden i en fremtidsorienteret retning med fokus på mere digitalisering og software.

Publicerat av: 

Fedrigoni går ind i markedet for bilindpakningsfolier

Papirproducent Fedrigoni har besluttet at gå ind på markedet for PVC-indpakningsfilm til biler og har købt det Istanbul-baserede Unifol. Aftalen understøtter Fedrigonis strategi om fortsat at udvide sit produktsortiment til de tilstødende sektorer, samt udvide sin globale tilstedeværelse og styrke sin markedsposition inden for selvklæbende folier. Unifol blev grundlagt i 1994 af dets hidtidige ejere […]

Publicerat av: 

Danni Leonhardt vil se på automatisering og robotter

Danni Leonhardt fra det succesfulde Novictus har brug for altid at være lidt på forkant med, hvad der kan optimere virksomheden, samt udstyr, der kan gøre dem i stand til at tilbyde deres brugere nye muligheder. Derfor er Danni Leonhardt og hans partner i virksomheden Kevin Agerholm også faste gæster på Sign&Print-messen. Vi har stillet […]

Publicerat av: 

Nye støbte folier i mere end 100 forskellige farver

sign service udvider sortimentet af indfarvede folier med MACal 9800-CAST, en støbt polymerisk folie med permanent klar solvent acryl klæber. Der er 107 blanke og 10 matte farver i serien. De første farver i serien er på lager, fortæller Michael Andersen som er lageransvarlig hos sign service. Flere folier er på vej, men man kan […]

Publicerat av: 

De næste to FESPA-messer er fastlagt

Datoer og lokationer for de næste to års FESPA Global Print Expo og European Sign Expo er blevet fastlagt. To populære værtsbyer venter. FESPA-organisationen har besluttet, hvor de kommende messer i Europa skal arrangeres. I 2023 vil mødestedet være Messe München, 23.-26. maj. Det bliver sjette gang, at FESPA Global Print Expo og European Sign […]

Publicerat av: 

EWJ forstærker sin grønne profil på Sign, Print & Pack

EWJ blev stiftet af Erling Winter Jacobsen tilbage i 1967 og har siden da udviklet sig til at blive en af Danmarks førende udbydere af både udrustning og materialer indenfor storformat trykning. Med mere end 55 års akkumuleret erfaring kan EWJ give en en unik kvalificeret rådgivning omkring valg af både udrustning og produktionsprocesser i forbindelse med opstart og optimering af storformat trykning.

Publicerat av: 

Optimum Group Nordics køber alle aktierne i LABELCO A/S

Optimum Group Nordics fortsætter sin ekspansion på det europæiske marked, hvor efterspørgslen på bæredygtig og kvalitetsbevidst emballage vokser og er større end nogensinde. Med købet af 100% af aktierne af etiketproducenten LABELCO A/S, får de en kompetent aktør med store internationale kunder og med særlig fokus på fødevaresikkerhed. LABELCO er et af de eneste etikettrykkerier […]

Publicerat av: