Ny digital etiketmaskine i ”mulighedernes marked”

PUBLICERET: 8 June 2022
OPDATERET: 8 June

I slutningen af maj præsenterede Konica Minolta deres nye AccurioLabel 400 på European Labels & Packaging Exhibition i Madrid. De har allerede haft betydelig succes med forgængerne AccurioLabel 190 og 230, hvor der de sidste syv år er solgt 1.000 maskiner på verdensplan.

Konica Minolta hævder at være markedsledende med en andel på 28 % af det digitale etiketmarked i Europa. Den nye maskine er målrettet mod et potentielt marked på 3.000 mellem- til højvolumen etiketproducenter.

Nu også med hvid toner

AccurioLabel 400 håndterer papirbredder på op til 250 mm eller 330 mm. Den fås som fire- eller femfarver med ny hvid toner. Hastigheden er op til 39,9 m/min, mens opløsningen er 1.200 dpi.
Eksisterende brugere af AccurioLabel 230 kan opgradere til den nye model. Printhastigheden er på op til knap 40 meter i minuttet og der kan forventes yderligere reduktioner i driftsomkostningerne takket være længere holdbarhed på sliddele.

Carsten Bamberg, forretningsudviklingschef for Professional Printing Group hos Konica Minolta Europe, fortæller, at virksomheden var på vej mod den ‘smarte fabrik’ med en række software- og hardwareløsninger: – Digitaliseringen af etiketindustrien vil fortsætte med at accelerere med en to-cifret vækst årligt. Det er mulighedernes marked. Det kræver bare en gnist at få det til at ske.

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022

De seneste nyheder

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen til trykkeribranchen

Heidelberg udstikker en stadig mere automatiseret og AI-drevet fremtid for trykkerier verden over.
Homeofprint_01

Antalis udvider Olin-design serien

Antalis relancerer nu Olin Design-serien og udvider også med nye produkter.
OLIN_Design

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01