I slutningen af maj præsenterede Konica Minolta deres nye AccurioLabel 400 på European Labels & Packaging Exhibition i Madrid. De har allerede haft betydelig succes med forgængerne AccurioLabel 190 og 230, hvor der de sidste syv år er solgt 1.000 maskiner på verdensplan.
Konica Minolta hævder at være markedsledende med en andel på 28 % af det digitale etiketmarked i Europa. Den nye maskine er målrettet mod et potentielt marked på 3.000 mellem- til højvolumen etiketproducenter.
Nu også med hvid toner
AccurioLabel 400 håndterer papirbredder på op til 250 mm eller 330 mm. Den fås som fire- eller femfarver med ny hvid toner. Hastigheden er op til 39,9 m/min, mens opløsningen er 1.200 dpi.
Eksisterende brugere af AccurioLabel 230 kan opgradere til den nye model. Printhastigheden er på op til knap 40 meter i minuttet og der kan forventes yderligere reduktioner i driftsomkostningerne takket være længere holdbarhed på sliddele.
Carsten Bamberg, forretningsudviklingschef for Professional Printing Group hos Konica Minolta Europe, fortæller, at virksomheden var på vej mod den ‘smarte fabrik’ med en række software- og hardwareløsninger: – Digitaliseringen af etiketindustrien vil fortsætte med at accelerere med en to-cifret vækst årligt. Det er mulighedernes marked. Det kræver bare en gnist at få det til at ske.