Heidelberg: Fremstil professionelle PDF’er i seks enkle trin

PUBLICERET: 16 May 2022
OPDATERET: 16 May

Heidelberg er i fuld gang med at forny sin Prinect workflow-software, som fremover vil være tilgængelig ”i skyen”. Den nye workflow-suite hedder “Prinect Direct” og markerer en milepæl på vejen mod fuldautomatisk produktion i trykkerierne. Alle nye funktioner vil gradvist blive gjort tilgængelige for kunderne i form af cloud-baserede apps.

Christopher Berti, leder af Heidelbergs softwareløsninger, beskriver det som et stort teknologisk skifte og udtaler at Prinect er Heidelbergs stærkeste USP. Siden skiftet til en abonnementsmodel for fire år siden, har Prinect oplevet en vækstrate på 10 %, og har nu omkring 3.500 abonnementskunder på verdensplan.

Ny PDF-generator

Efter lanceringen af Print Shop Analytics sidste efterår, lancerer Heidelberg nu sin Smart Product App. Det er den anden Prinect-app i det nye Prinect Direct-workflow. Med denne app kan man automatisere jobskabelsen på prepress-stadiet uden at begrænse designkreativiteten eller produktionsmulighederne.

For eksempel inkluderer den cloud-baseret jobskabelsesfunktion en automatisk kvalitetskontrol af de producerede PDF-filer. Nyskabelsen er, at PDF’erne sammenlignes med yderligere jobdata – også kaldet “produkthensigten”. App-brugere kræver ingen forudgående speciel knowhow. Softwaren guider alle fra trykkerikøbere til trykkeripersonale intuitivt gennem jobskabelsesprocessen til den færdige PDF.

Med Smart Product App’en kan man ifølge Heildelberg skabe en professionel PDF i bare seks enkle trin. Målet er at sikre et fejlfrit, klart defineret job – det smarte produkt – bestående af den printklare PDF og de ønskede egenskaber (produkthensigiten) til automatisk produktion. Prinect Direct bruger de data, der er gemt under jobskabelsen, til selvstændigt at beslutte den mest omkostningseffektive produktionsproces, så der er ikke behov for, at trykkeriets personale aktivt træffer denne beslutning.

Softwaren, samt hele konceptet bag Heidelberg Plus-universet, præsenteres for omkring 300 Prinect-brugere på Prinect User Days i Wiesloch i uge 20 og kan ses online her:

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot