Custmo strammer op og udvider paletten

PUBLICERET: 3 March 2022
OPDATERET: 3 March

Det er tre år siden, at servicefirmaet Custmo og handelsfirmaet Piculell slog sig sammen i et firma og fik Claus Hansen og Kenneth Nielsen som nye ejere. Virksomheden blev ført videre under navnet Custmo. Fra Piculell overtog de en række nordiske agenturer samt forhandling af Komori udstyr og forbrugsvarerne K-Supply i Danmark. Siden er det gået stille og roligt fremad, hvor det første corona-år 2020 har været deres hidtil bedste.

– Da Claus og jeg i fællesskab overtog den daglige drift skulle vi tage en række beslutninger. En var at flytte københavnerkontoret til Vadum lige nord for Aalborg. En anden var at rydde ud i de mange agenturer som vi havde fået med – og beholde de bedste. Den sidste var at bringe lageret ned til et absolut minimum, siger direktør og medejer Kenneth Nielsen.

Kenneth Nielsen viser, at de har fået en markant strammere styring af lageret, hvor de blandt andet har Komoris forbrugsvareserie K-Supply.

De fire musketerer

De er fire medarbejdere i virksomheden i dag. Alle med håndværksmæssig erfaring (tre trykkere og en mekaniker) og alle har de prøvet at være selvstændige, hvilket betyder, at de har stor forståelse for kundernes behov. I det daglige tager Kenneth sig af det administrative, Claus tager sig mest af service, Casper Nielsen tager sig af lager og logistik og Steen B. Sørensen er salgsdirektør. Men fælles for dem alle er, at de kan træde til og hjælpe hinanden på kryds og tværs. De kan alle udføre teknisk problemløsning når som helst og hvor som helst. De har alle et stort kendskab til det udstyr de sælger og servicerer. Én for alle og alle for én, fristes man næsten til at sige.

Stor Komori-kundebase

De har 27 Komori-kunder i Danmark som tilsammen har 34 maskiner med i alt 184 trykværker, så de har en vigtig opgave at udfylde som trykkeriernes servicepartner. Men Kenneth Nielsen understreger, at de leverer forbrugsmaterialer til mange flere virksomheder. Det gælder alt fra gummiduge, fugtevandstilsætning, trykfarver, afvaskere, klude, handsker og hvad man ellers har brug for i et offsettrykkeri.

Der er, siden siden Custmo overtog Komori-agenturet, solgt tre Komori-trykmaskiner med tilsammen 17 trykværker i Danmark. Kenneth Nielsen siger:

– Vi sælger måske én maskine om året, og det er naturligvis dejligt. Men vi glæder os også når andre sælger maskiner, for så er der potentielt en ny kunde til vores forbrugsvarer, som vi har stor succes med.

I 2020 købte Komori producenterne af efterbehandlingsudstyr, MBO og H+H, og året efter overtog Custmo agenturet i Danmark. De har i år oplevet en stigende opmærksomhed omkring netop disse produkter og forventer, at 2022 kan blive et gennembrudsår.

Kenneth fortæller at han har oprettet, og er administrator på, facebook-siden ”Komori Freaks”. Her hjælper ca. 2.300 Komori-bruger fra hele verden hinanden med spørgsmål, råd og vejledning. Det er et meget givende forum, som alle Komori-brugere kan have glæde af. Selvom det kan virke som en ret stor opgave at administrere, så tager Kenneth sig dagligt tid til at overvåge og moderere samtalerne.

Nye produkter i sortimentet

Custmo har som nævnt skåret en række overlappende agenture væk. Men de har også taget nogle nye ind som peger i en ny retning. Det gælder fx produkter fra det svenske Lamina Systems, som er færdiggørelsessystemer til Pop-Ups, Display-systemer og papkasser rettet mod In-store og emballagemarkedet.

De har desuden fået agenturet på alle iECHO´s skæreborde i Danmark og Norge. Lige fra de mindre på 600 x 400mm op til de helt store skære-fræseborde til skilte-, tekstil- og træindustrien. De mindre borde kan udstyres med forskellige værktøjer til gennemskæring, halvskæring og bukkestreger. De større skære/fræseborde kan udstyres med automatisk værktøjsskifte, kamera til genkendelse af job og mange andre optioner.

– Vi har, allerede inden de er kommet hjem, solgt to af de mindre PK0705 Plus skæreborde i format 750 x 530 mm. Prisen er meget attraktiv og vi forventer derfor succes med iECHO produkterne i fremtiden, udtaler Kenneth Nielsen.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01
Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta
Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly