Labelexpo aflyses

PUBLICERET: 1 March 2022
OPDATERET: 1 March

Tarsus Group, som er arrangør af Labelexpo, har meddelt, at Labelexpo Europe 2022 er blevet aflyst. Begivenheden bliver næste gang afholdt fra den 11.-14. september 2023, altså om halvandet år.

Arrangørteamet har truffet beslutningen på baggrund af det betydelige pres i forsyningskæden, som den europæiske etiketindustri i øjeblikket oplever, og som kun er forstærket af situationen i Ukraine.

Beslutningen er taget i tæt samråd med udstillere, foreninger og den bredere industri, hvor mange er direkte påvirket af manglen på komponenter og materialer. Denne situation er udløst af pandemien, og er eskaleret i løbet af de seneste måneder, hvor lange leveringstider nu forstyrrer forsyningskæden i Europa.

Lisa Milburn, administrerende direktør for Labelexpo, forklarer:
– Det har været en meget svær beslutning for os at tage. Vi har arbejdet utrætteligt for at overvinde forsyningskædeproblemerne og producere det show, som industrien har brug for, især i lyset af de seneste to års udfordringer. Desværre har disse problemer vist sig at være uoverstigelige på dette tidspunkt, så vi føler, at omlægning er den ansvarlige beslutning at tage.

Jules Lejeune, administrerende direktør, FINAT, tilføjer:
– FINAT forstår fuldt ud og støtter den beslutning, der er truffet. I betragtning af den eksisterende mangel på chips og komponenter, den nuværende mangel på papir og andre forbrugsvarer til fremstilling af etiketter, og nu de store geopolitiske usikkerheder forårsaget af situationen i Ukraine, er der simpelthen for mange forhindringer at overvinde.
FINAT er fortsat en stolt tilhænger af verdens førende handelsmesse for etiket- og pakketrykindustrien. Vi beundrer vores mangeårige partner Labelexpo for at tage denne ekstremt vanskelige beslutning og for at sætte industriens interesser først.

På grund af omlægningen af Labelexpo Europe vil den næste store globale begivenhed for pakketrykindustrien være Labelexpo Americas, som finder sted på Donald E. Stephens Convention Center, Chicago, den 13.-15. september 2022. Andre kommende Labelexpo-begivenheder i år inkluderer Labelexpo Asia

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01