Bæredygtighed gennem teknologisk innovation

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 8 December 2021
OPDATERET: 8 December

Epson arbejder på at reducere deres kunders miljøpåvirkning. Den japansk baserede virksomhed øremærker 770 millioner euro til transformationen mod bæredygtighed i det kommende årti. Dette vil omfatte investeringer i dekarbonisering og lukkede ressourcekredsløb (og maksimere ressourceanvendelse) internt. Eksternt kommer Epsons innovation til at reducere kundernes miljøpåvirkning og de vil udvikle nye produkter, som i sig selv er bæredygtige.

Bæredygtighed – forpligtelse

I 2021 har Epson forpligtet sig til, at de senest eller før:

  • 2030 – vil reducere udledninger, så det stemmer overens med målene for 1,5 graders opvarmning
  • 2023 – opnå 100 % anvendelse af vedvarende energi i al virksomhedsdrift
  • 2025 – målreduktioner i direkte (19 %) og indirekte (44 %) udledninger
  • 2030 – opfylde FN’s mål for bæredygtig udvikling – føje mål 1, 2 og 16 til deres forpligtelser i 2021 og sikre, at alle FN’s 17 mål for bæredygtig udvikling nu omfattes
  • 2050 – blive “CO2-negativ” og fri for ressourcer fra undergrunden (f.eks. olie, metal)

I løbet af 2021 er Epson:

  • blevet optaget på CDP-platformens globalt offentliggjorte A-liste for non-profit-organisationer – og valgt som globalt førende inden for forsyningskæden for andet år i træk
  • blevet en del af RE100-initiativet gennem virksomhedens forpligtelse til 100 procent elektricitet produceret fra vedvarende energi
  • begyndt at drive virksomhed i henhold til ISO 9001- og 14001-standarder
  • inkluderet i FTSE4Good Index-serien for 18. år i træk

Der er vist ingen tvivl om, at miljø bliver et større og større fokusområde hos både leverandører, producenter og forbrugere.

Læs videre

Grøn cloud-løsning skal øge både bæredygtighed og sikkerhed

Den berettigede fokus på de store knaster i de grafiske virksomheders bæredygtighed: råvarer, transport, spild og maskinparkens energiforbrug gør at man måske overser nogle mindre, men dog betydende, lavt hængende frugter.
TeamPhoto

Vink byder på "en tur i det grønne"

Vink leverer et bredt udbud af plastmaterialer. Til grafisk industri fokuserer man især på plader og fleksible materialer samt forskellige former for skilte med indbygget LED lys.
Houlberg Zepernick og salgschef Jacob Busk Jensen foran Vink Plasts logo.

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01