Digital label- og emballageløsning fra A-Z fra Konica Minolta

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 17 November 2021
OPDATERET: 17 November

Etiketter og emballage udgør de to vækstområder, der lige nu er inden for den grafiske branche. Hos Konica Minolta har de samlet nogle forslag til hvordan trykkerier kan blive en del af den positive udvikling, ikke blot med en labelprinter, men med hele løsningen.

Løsningen bindes sammen af AccurioPro Label Impose software, der integrerer Accurio labelmaskinerne i alle produktionsgange. Udstyret kan også tilføjes flexo-enhed, således at der kan printes med hvid og andre flexo-farver.

Labelprinteren Accurio Label 230 erforsynet med Eye-mark, så der kan printes med pasning på fortrykte medier. Det er en hurtig maskine med op til 23,4 m i minuttet og betjeningen er meget brugervenlig. Der kan skiftes mellem to banebredder – 250 mm og 330 mm.

Etiketterne kan forædles og stanses i MGI JETvarnish 3D Web, der kan printe både 2D og 3D-effekt.

Nu har du en forædlet etiket, fx til en vinflaske, men for at give produktet ekstra værdi, så skal det i en karton. Den kan printes på en Accuriojet KM 1e med de patenterede printhoveder, Dot Freeze Technology. Også vinkartonen kan forædles i en MGI JETvarnish.

Konica Minoltas label- og emballageløsning omfatter også en forsendelsesæske, der produceres på en Konica Minolta PKG-675i Precision Packaging Series.

Konica Minolta har udgivet en brochure, der fortæller mere om løsningen – og mulighederne for at få en komplet label- og emballageløsning, så hvis du overvejer at få del i et vækstområde, så er der inspiration at hente.

 

 

 

 

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022

De seneste nyheder

Nordsign: Macrodot passer godt ind i vores set-up

– Partnerskabet med Macrodot var en pludselig opstået mulighed, som vi valgte at slå til på, siger CEO Michael Overgaard hos Nordsign A/S.
michael_overgaard

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

Læseevnen falder – bøger er løsningen

Børns evne til at optage viden er faldende. Professor Anne Mangen fra Stavanger har undersøgt hvorfor.
riksdagen