Visutech bliver forhandler af Kyoceras produktionsprintere

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 16 November 2021
OPDATERET: 16 November

Visutech, der blandt andet er forhandler af HP’s digitale Indigo offsetmaskiner i Skandinavien, har nu tilføjet endnu en digital produktionsmaskine til deres sortiment. Det er den vandbaserede inkjetserie Kyocera TASKalfa Pro 15000c.

– Vi har været omhyggelige i vores valg af samarbejdspartnere, og med Visutech får vi en af ​​Nordens mest fremtrædende leverandører af digitale produktionsløsninger, med lang erfaring og stor teknisk ekspertise. Det får os til at føle os sikre i vores valg af Visutech som distributør for vores produktions-inkjet i Skandinavien, siger Johan Fensby, Country Manager hos Kyocera Document Solutions Nordic, og Visutechs administrerende direktør fortsætter:

– Kyoceras inkjet maskiner passer godt som supplement til vores eksisterende udvalg af digitale offset-maskiner. Vi udvider vores tilbud og fortsætter med at tilføje værdi til vores kunder. Sammen øger vi muligheden i forhold til digital fleksibilitet, både med højeste offset kvalitet og nu også med inkjet til store oplag til virkelig lave driftsomkostninger. Det bliver nu “det bedste fra begge verdener” for vores kunder.

Kyocera Pro TASKalfa 15000c er ikke blot en maskine med lave driftsomkostninger og lavt strøforbrug, det er også en kraftig og hurtig produktionsmaskine, der kan klare 150 sider i minuttet. Kyocera er også en driftsikker løsning, og Kyocera er anerkendt i trykbranchen for blandt andet deres printhoveder, som benyttes i en række andre inkjetløsninger. Kyocera Pro TASKalfa 15000c giver også mulighed for en række inline efterbehandlingsløsninger.

Henrik Dencker fra Visutech. I baggrunden ses en Indigo

– Det er en løsning, der komplementerer vores Indigo-maskiner. Hvis kunderne har brug for en maskine, der kan køre opgaver med en lavere farvedækning, er Kyocera-løsningen svaret. Den er økonomisk i drift og meget velegnet til opgaver som fx direct mails, kataloger, manualer, indlægssedler, magasiner, bøger og øvrige reklameprodukter, hvor behovet for farvedækning er lidt lavere, fortæller Visutechs danske sales executive Henrik Dencker, og han fortsætter:

– Det er en løsning, der kan udfordre de tonerbaserede maskiner på opgaver med behov for lavere farvedækning. Hvis der er trykkerier, der fx arbejder med direct mail eller transaktionsprint, der ønsker at skifte fra toner til inkjet, så kan vi hjælpe med nogle beregninger, der viser driftsomkostningerne ved overgang til en Kyocera-løsning.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022