Pakkeskabe gør det nemt at ekspedere mange små ordrer

PUBLICERET: 10 June 2021
OPDATERET: 10 June

Lirum Larum Leg tilbyder på femtende år legetøj, produkter til indretning til børneværelser samt udstyr til nyfødte. Alt salg foregår via en onlinebutik. I december valgte virksomheden at investere i pakkeskabe uden for lageret i Hornbæk på Nordsjælland for at skabe fleksibilitet for såvel kunder som personale. Et vellykket træk, ifølge grundlægger og iværksætter Anja Lytzen.

– Vi pakker og sender ordrer fra vores lager i Hornbæk. Vores koncept er baseret på et stort produktsortiment med produkter af høj kvalitet og vi er kendt for et meget højt serviceniveau, siger Anja Lytzen om sit firma Lirum Larum Leg. Forretningsidéen er at sælge legetøj og alt, hvad der hører til børn i alderen 0-10 via en onlinebutik.

Stor fleksibilitet og reduceret smitterisiko

Anja siger, at de har mange kunder fra lokalområdet, der kommer og afhenter deres ordrer. Men i forbindelse med corona-pandemien måtte de tænke anderledes. Til at begynde med blev en container placeret udendørs for at distribuere afhentningsordrer til kunder på denne måde. Senere gik de et skridt videre og installerede pakkeskabe uden for lageret i Hornbæk, blandt andet for at skabe sikkerhed for personale og kunder.

– Samtidig ville vi gøre det mere fleksibelt for vores kunder, når de skulle afhente deres ordrer. De var ikke begrænset af vores åbningstider, siger hun og tilføjer, at de er kendt for at tilbyde gratis emballage af de varer, som i mange tilfælde handler det om gaver. Løsningen med pakkeskabe gør det let for kunderne at bestille med kort varsel og afhente deres pakker, når det passer dem, for eksempel til fødselsdag eller et ”baby shower” i weekenden.

Pakkeskabet uden for lageret i Hornbæk har 52 skabsdøre og blev leveret og installeret af Quadient Denmark. Foto: Pressefoto

– På alle måder var ideen om pakkeskabe perfekt for os. På denne måde er der stor fleksibilitet for vores kunder, mens jeg tager mig af mine medarbejdere i forhold til risikoen for at blive udsat for corona-infektion. Sidst men ikke mindst sparer det også tid for mine medarbejdere, at de ikke behøver at levere ordren.

Pakkeskabet, der rummer 52 skabsdøre, blev leveret og installeret af Quadient i slutningen af december midt i deres højsæson. Allerede på den første dag blev kabinettet fyldt og tømt for pakker flere gange, fordi kunderne var hurtige til at hente deres ordrer, fortæller Anja.

– Det er meget smart, og vi er virkelig glade for at have det.

Afbrydelserne vil være færre

Hvordan tror du, at aftalen ser ud i det lange løb? Er det rentabelt i sig selv at have et pakkeskab og være en pakkeleverandør?

– Vores kunder er meget glade for at kunne hente ordrer, når det passer dem. Jeg er ikke sikker på, at det er helt rentabelt endnu – men følelsen af ikke at have de mange afbrydelser hver dag for mine medarbejdere gør dem gladere og de føler sig mere effektive i deres arbejde.

Lirum Larum Leg sælger legetøj og alt, hvad der tilhører børn i alderen 0-10, via en onlinebutik. Ideen kunne sikkert bruges hos mange grafiske virksomheder, som har mange mindre opgaver til afhentning.

Skrevet af Claes Nordström.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen