Canon lancerer en indgangsmodel i Colorado-serien

PUBLICERET: 19 May 2021
OPDATERET: 19 May

Canon har skabt en lettere indgang til sin Colorado-serier med den nye model 1630. Med en lavere indgangspris og en modulær opbygning kan skiltevirksomheder, printleverandører og interne trykkerier komme i gang med UVgel teknologien og de mange muligheder det giver.

Ud over den nye 1630 består produktfamilien af Colorado 1640/1650 til trykkerier, der fremstiller store volumener, samt UVgel Wallpaper Factory, der tilbyder automatiseret, en end-to-end-løsning til fremstillingen af tapeter.

Næsten helt identisk med “storebroderen”

Colorado 1630 byder på den samme rullebredde, output-kvalitet og mediealsidighed som storebroren, Colorado 1650, men med en lidt lavere hastighed. Colorado 1630 bruger de samme, unikke Canon UVgel 460 farver som Colorado 1650, som dog kommer i 700 ml flasker i stedet for 1000 ml, som bruge si 1640/50. Den er bygget af de samme materialer og det er kun små designmæssige farveændringer der afslører, at der er tale om en anden maskine.

Colorado’en har ry for at være ekstremt driftssikker og brugervenlig og er bygget til at levere maksimal oppetid og hurtige leveringstider. Printerens effektivitet er også med til at minimere driftsomkostningerne I kombination med et reduceret spild og 40 % mindre farve-forbrug, sammenlignet med andre teknologier, kan kunderne både maksimere deres bundlinje og udvide deres produktudbud.

Colorado 1630-basismodellen er udviklet med henblik på holdbarhed, driftssikkerhed og stabilitet, og den kan konfigureres alt efter virksomhedens unikke forretningsbehov. Man kan for eksempel tilføje FLXfinish, en ekstra medierulle og dobbeltsidet print.

Den nye Colorado 1630 har en printkvalitet på 1800 dpi og leverer holdbare, lugtfrie og umiddelbart tørre print på stort set alle medier. I hurtigste printmetode kan Colorado 1630 opnå en maksimal printhastighed på 111 m²/timen, hvilket er perfekt til fremstillingen af applikationer som udendørs bannere og billboards. Selv i High Quality-metoden leverer printeren en driftshastighed på 29 m²/timen.

Modulær opbygning giver individuel valgfrihed

Colorado 1630’s modulopbyggede design giver kunderne mulighed for at starte med basismodellen og – i takt med at deres forretningsbehov udvikler sig – vælge at tilføje en række ekstra moduler. Hvis produktionen stiger, kan man nemt tilføje en ekstra medierulle. Med dobbeltsidet print tilvalget kan kunder desuden printe på både indersiden og ydersiden af rullen og få glæde af maksimal mediealsidighed.

Tilvalget FLXfinish tilføjer ekstra fleksibilitet for en mat eller gloss finish til hvert print. Dette modul benytter en unik LED-hærdningsteknik, der er designet til at tilføje et ekstra visuelt indtryk på applikationer som bannere, tapeter og POS-materiale, uden at man behøver at udskifte farver eller medier. Denne teknologi understøtter også print på porøse medier, som for eksempel ikke-coatede medier og soft signage-materiale, hvilket giver yderligere mulighed for at tilbyde nye applikationer. Samtlige tilvalg kan fjernaktiveres og on demand, uden behov for et besøg af en servicetekniker.

Et attraktivt investeringsniveau

Hans Dalmeijer, Product Marketing Manager for Production Printing Products hos Canon Danmark, siger: – Siden lanceringen af Colorado-serien i 2017 har teknologien virkelig sat nye standarder på markedet. Der er over 2.000 installationer over hele verden, der har hidtil har printet mere end 25 millioner kvadratmeter. For os er det virkelig en stor drivkraft at give vores grafiske produktions kunder muligheden for at udvide deres applikationsudbud og skabe vækst i deres virksomhed. Derfor præsenterer vi nu med Colorado 1630, så kunderne kan drage fordel af en yderst automatiseret, robust og stabil printer med en modulær opbygning, der tilbyder en høj grad af fleksibilitet til et attraktivt investeringsniveau. Prisen for grundmodellen forventes at ligge omkring €36.000 (ca. 268.000 DKK).

Colorado 1630 er tilgængelig allerede i dag via akkrediterede partnere samt Canons salgsteams, og Hans Dalmeijer fortæller, at den første maskine allerede er solgt i Danmark og at den installeres i Nordsjælland i løbet af sommeren.

Colorado 1630 bruger de samme farver som 1650’eren men farverne kommer i 700 ml dunke i stedet for 1000 ml.

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot