ASOS og Kornit Digital indgår samarbejde om grønnere tekstilproduktion

PUBLICERET: 7 May 2021
OPDATERET: 7 May

Den globale online modeforhandler ASOS indgår samarbejde med Kornit Digital om anvendelse af print direkte på tekstiler med lille miljøpåvirkning, nul vandspild og accelererede produktionshastigheder.

Kornit Digital meddeler, at den globale online modeforhandler ASOS og deres leverandør Fashion-Enter Ltd. implementerer Kornit Presto-tekstilprintere for at udnytte mulighederne i en effektiv on-demand produktion.

Kornit Presto er en avanceret enkelttrins løsning til print direkte på stof, der gør det muligt for Fashion-Enter Ltd. hurtigt at levere testserier samt at gentage små produktkørsler på vegne af ASOS. Disse produktionsfunktioner gør det muligt for ASOS og Fashion-Enter Ltd. at trykke mønstre på flere stoffer ved et tryk på én knap. Produktionsprocessen har intet vandspild og fremskynder produktionshastigheder ved at skære typiske indfarvningsprocesser ud af forløbet.

– Det er afgørende at inddrage innovative nye teknologier som Kornit Presto, hvis vi skal reducere branchens indflydelse på tværs af forsyningskæden i tråd med målene i vores integritetsprogram, udtaler Simon Platts, ansvarlig sourcing direktør på ASOS.

– Med denne teknologi kan vi undersøge det fulde potentiale og yderligere forbedre vores evne til at reagere hurtigt på sæsonmæssige skift i efterspørgslen og etablere mere effektive produktionsprocesser med mindre miljømæssig påvirkning, tilføjer han.

– Modens fremtid vil være drevet af e-handel og en mere samvittighedsfuld forbruger, en der kræver ubegrænsede midler til selvudfoldelse og kun handler med mærker, der lever op til egne værdier, siger Chris Govier, Kornit Digital Europas administrerende direktør og fortsætter:
– Vi ønsker at imødekomme disse behov og arbejde hen imod en mere etisk tekstilindustri ved an af digital on-demand produktion, og vi fortsætter med at investere i teknologier, alliancer og uddannelse for at nå dette mål.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Se ny wrapping folie med dobbeltfunktion på åbent hus

3M lancerer en helt ny folie, der går under navnet Protection Wrap Film (PWF) fordi det både er en PPF og en wrapping folie.
åbent hus

Mondi lukker papirfabrik

Mondi lukker permanent sin bulgarske papirfabrik Stambolijski efter en brand den 24. september.
MondiStambo2

Flyvende start for Epsons etiketsatsning

Epson har fremstillet etiketprintere i over et årti, men i Norden har deres fokus mere været på storformat og tekstilprint – indtil nu.
Epson-1-1024x683

Ny fabrik skal styrke Plockmatics globale tilstedeværelse

Det nye anlæg vil give øget kapacitet og effektivitet i produktionen, men vil også sætte virksomheden i stand til at vokse.
Plockmatic_03