I februar fik svenskerne mulighed for at besøge Sign&Print-messen hjemme fra skrivebordet eller fra sofaen med computeren/laptoppen i skødet.
– Mine svenske kolleger har udviklet det digitale messekoncept, som vi kalder Connect, fortæller den ene af Print og Mediers redaktører, Lis Lykke, der også er direktør i AGI Publising Huse Aps, der står bag Sign&Print-messerne i Danmark, og hun fortsætter: – Sign&Print Connect havde premiere i Sverige i februar måned i år, og det blev en succes.
Senere er der videreudviklet på konceptet, og i dag er det et af de bedste messekoncepter, mener Lis Lykke. Connect er efterfølgende også afviklet i Tyskland, og nu er turen kommet til Danmark.
Den 21., 22. og 23. september er der Sign&Print Connect. Konceptet er en digital udgave af Danmarks kendte Sign&Print fagmesse for hele det grafiske marked inklusiv hele skiltebranchen. Det bliver ”et brag” af en messe med mange daglige præsentationer og seminarer, og du kan sidde i ro og mag derhjemme og vælge nøjagtig, hvad du vil se, og hvilke områder du vil studere nærmere. Og du kan bestille tid til demo’er, så du undgår ventetid.
– Den gratis registrering åbner allerede den 20. maj. Så snart du er registreret kan du besøge stande efterhånden som de åbner. Alle vil være åbne fra den 1. september, men nogle er færdige med at bygge og åbner langt tidligere, fortæller Peter Ollén fra AGIs svenske moderselskab, AGI Publishing House AB.
– Som registreret kan du også bruge produktsøgningen. Her finder du fx alle, der sælger folier, og du kan sammenligne forskellige storformatprintere. Erfaringsmæssigt fra vores tidligere digitale messer ved vi, at produktsøgningen er meget populær, forklarer Peter Ollén.
Under de tre messedage, 21. – 23. september, kan du dagligt vælge mellem fem kanaler. Det fungerer som i fjernsynet. For hver kanal kan du se, hvad der er på programmet lige nu. Så kan du hoppe til den kanal du ønsker. Forskellen fra fjernsyn er, at du her kan stille spørgsmål og kontakte talerne live.
Under messedagene kan du også, blot ved at klikke på en person, indlede en samtale med vedkommende, som også med sin mobil kan give dig en eksklusiv demo af noget, du er nysgerrig på.
– Og skulle er du leverandør, og vil du vide mere om Connect, så ser jeg frem til at høre fra dig. Skriv til mig på tjm@agi.dk, så vender jeg hurtigt tilbage, slutter Thomas Møller-Johansson, der tager sig af salget til både Sign&Print Connect og den fysiske Sign&Print, der er udskudt til maj 2022.