Heidelberg samler alle sine digitale tjenester i én portal

PUBLICERET: 14 April 2021
OPDATERET: 14 April

Under navnet Heidelberg Plus samles samtlige de digitale services som Heidelberg tilbyder sine kunder. I fremtiden vil kunderne kunne få adgang til hele Heidelbergs digitale verden ved hjælp af et enkelt login.

Heidelberg Plus inkluderer alt fra tilstedeværelse på Internettet med websted og eShop til forskellige præstationsrapporter, overvågning og serviceapplikationer i produktionssektoren og adgang til instruktionsvideoer samt manualer, der dækker tekniske aspekter og applikationer.

Udviklingen inden for cloud-teknologi, Internet of Things, Big Data og kunstig intelligens (AI) har skabt nye muligheder. Som Heidelberg nu bringer sammen for at give en bedre udnyttelse.

– Digitaliseringen af vores kunderelationer er nøglen til et bedre samarbejde med vores kunder i hele verden. Vores mål er, at Heidelberg Plus-økosystemet forenkler den måde, vi arbejder sammen på, og giver dem en oplevet merværdi, forklarer Ludwig Allgoewer, leder af salg og marketing i Heidelberg.

Heidelberg kombinerer således eksisterende applikationer med nye tjenester til kunder. I fremtiden er der bare ét enkelt adgangspunkt. Herfra kan alle brugere få et komplet overblik over al information og værktøjer, netværksfunktioner og hele Heidelbergs serviceportefølje. Dette gør det hurtigt og nemt at få information, købe varer (eShop) og overvåge operationer.

Over 1.600 trykkerier bruger allerede Heidelberg Assistant (HDA) til at få adgang til deres produktionsdata. For at få de relevante tjenester skal de være registreret eller have købt specifikke tjenester (f.eks. Maintenance Manager) som kontraktkunde.

– Hvad der allerede imponerer brugerne mere end noget andet er muligheden for at bruge mobile enheder til at overvåge maskinens drift, købe forbrugsvarer eller oprette serviceforespørgsler, siger Ludwig Allgoewer.

Heidelberg Plus præsenteres for offentligheden for første gang på messen China Print i maj måned.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk