Elefantprint investerer løbende i deres webshop, men også i produktionen

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 23 February 2021
OPDATERET: 23 February

Elefantprint i Skanderborg tilbyder storformat og tryksager. Som navnet indikerer, startede virksomheden inden for print i store formater. De startede tilbage i 2006, og netop fordi de endnu ikke havde så meget at miste, da finanskrisen kom i 2008, klarede de den udfordring rimeligt.

– Man kan næsten sige, at vi er født af finanskrisen, og det styrkede os mere end skadede, fortæller Anders Nees, der er den ene af tre indehavere. Sammen driver de tre indehavere også Illux, som printer foto og kunstplakater med mere.

Investerede i 2011 i en webshop, der løbende udvikles

I 2013 fik Elefantprint deres webshop, og i dag er virksomheden meget baseret på online-salget. Omkring hele 80 procent af omsætningen genereres fra onlineshoppen.

– Vi har brugt rigtig mange ressourcer på udviklingen og kontinuerlige opdateringer af vores webshop. Vi har vores egen programmør og webudvikler ansat, lige som vi har vores egne marketingfolk siddende, der tager sig af al vores online markedsføring, forklarer Anders Nees.

Kunderne er nordiske, lokalt er de ukendte

Kunderne i Elefantprint kommer fra hele Norden. Lokalt er de ikke specielt kendte. Kundekredsen består af en række større virksomheder, men der er også rigtig mange mindre erhvervsdrivende og håndværkere.

For at kunne hjælpe kunderne med så mange som muligt at deres printopgaver, tilbyder Elefantprint også print af for eksempel visitkort og flyers. Og for et år siden begyndte de også at tilbyde labels, som dog blev produceret hos en underleverandør.

Nye investeringer i en effektiv produktion

Produktionen i Skanderborg kører effektivt, og målet er at alle ordrer kører direkte videre til produktion.

For at kunne klare opgaver som visitkort og flyers effektivt og automatiseret, så Anders Nees allerede tilbage i2019 på Sign & Print-messen i Odense på udstyr, der kunne opfylde deres krav, der blandt andet indeholdt en automatisk efterbehandling af printopgaverne.

Der var dog ingen leverandører, der kom med en løsning, der dækkede behovet.

– Men så kontaktede Konica Minolta os. De tilbød en AccurioPress C4080 udstyret med et efterbehandlings-unit, der kunne opfylde vores ønsker. Med AccurioPress-løsningen kan vi også opnå en øget automatisering af produktionen, fortæller Anders Nees.

Samtidig med orden på en AccurioPress C4080 bestilte Anders Nees også Konica Minoltas LabelPress, således at de ikke længere behøver underleverandør til labels-produktion. De får blandt andet mange ordre på produktlabels. I forbindelse med ordren på en labelprinter, har de også bestilt en laserskærer.

Det er ikke kun webshoppen og markedsføringen, der bliver investeret i hos Elefantprint. Det er også i en effektivisering af produktionen.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01