Genbrugspapir tiltrækker de store varemærker

PUBLICERET: 10 February 2021
OPDATERET: 10 February

Lessebo Paper lancerede papiret Recycled i 2019, et ubestrøget sortiment af FSC-mærkede papirkvaliteter fremstillet af sorteret papiraffald fra hele Europa. Sortimentet har nu opnået det velrenommerede EU-miljømærke EcoLabel (EU-Blomsten).

Det er den stigende interesse for miljørigtige produkter, der er årsagen til den seneste tilføjelse til deres portefølje, og interessen er bare steget yderligere.
– Lessebo Paper er et af de mest miljøvenlige papirfabrikker i verden, og vores lave CO2-udledning på 22 kg pr. ton papir er vanskelig at matche. Dette er blevet anerkendt på markedet, og vi kan se, at det tiltrækker de store varemærker, forklarer Eric Sigurdsson, administrerende direktør hos Lessebo Paper.

Lessebo Recycled, fås i to nuancer: Balder (CIE 145) og Tor (CIE 75). Det produceres på Lessebo Paperfabrik i det sydlige Sverige.

Ved at tilbyde genbrugsprodukter bidrager Lessebo Paper til en cirkulær økonomi.
– Miljømæssig bæredygtighed er en prioritet hos Lessebo Paper, og det er en vigtig del af vores forpligtelse over for verden at tilbyde genbrugspapirer og pap til markedet, siger Eric Sigurdsson og tilføjer: – EcoLabel-mærket er en måde, hvorpå Lessebo Paper gør det let for kunderne at gøre en forskel for miljøet.

EU’s EcoLabel er et miljømærke og tildeles produkter, der opfylder høje miljøstandarder gennem hele deres livscyklus: fra råstofudvinding til produktion, distribution og bortskaffelse. EU-miljømærket fremmer den cirkulære økonomi ved at tilskynde producenterne til at producere mindre affald og CO2 under fremstillingsprocessen.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk