Connected Packaging, eller interaktive emballager, anses for at være en af de fremtrædende emballagetendenser i 2021. Problemet med en større udbredelse har hidtil været, at det har krævet installation af specifikke apps for at virke. Det er ikke længere tilfældet!
CCL Label, som er mest kendt for sine avancerede labelløsninger, introducerer en app-fri og browser-baseret QR-kodeteknologi, som gør installationen af enhver ekstra app på brugerens telefon unødvendig. Det gør selvsagt emballageinteraktion endnu mere brugervenlig og effektiv.
Denne nye teknologi, drevet af CCLs udviklingspartner Arylin (arilyn.com), er nu frigivet sammen med en demo, der demonstrerer de kreative muligheder, som dette giver varemærkeejere. CCL er pt. den eneste globale emballagevirksomhed, hvor Arilyn-teknologi kan licenseres til at drive kampagner med Connected Packaging.

Virtuel rundvisning på historisk lokation
Scan koden med din telefons foto-app – det er alt hvad du behøver! Den nye demo indeholder en virtuel 360-graders rundvisning i et berømt finsk kunstnerstudie, Halosenniemi. Det er et sted ved bredden af Tuusula-søen i det sydlige Finland, der gav ideer og inspiration til kunstneren Pekka Halonen i begyndelsen af 1900-tallet. Halonen er en af de mest elskede kunstnere i den gyldne æra af finsk kunst.
Du kan nu besøge dette magiske sted i Finland uden at forlade din egen stue. Demoen inkluderer en 360 graders virtuel rundvisning (bevæg dig ved at “tappe” på gulvet i studiet) og tryk på billedet af personen for at få et personligt sangshow inde i studiet.
Denne nye, browserbaserede version er nem at bruge: Alt, hvad brugeren skal gøre, er at scanne QR-koden på CCL-etiketten og følge instruktionerne.

Endnu mere vigtig med interaktion
– En ny tidsalder for emballage er her, hvor dine forbrugere kan interagere og fordybe sig i dit brand gennem Connected Packaging. Med denne demo-etiket viser vi, at CCL nu kan levere Connected Packaging-oplevelser i høj kvalitet uden nogen form for app – kun ved hjælp af browseren som findes på enhver mobiltelefon, siger Rafi Albo, Global Creative Director & Head of Connected Packaging hos CCL. – Specielt i socialt distancerede tider som COVID-pandemien kan Connected Packaging være en god måde at interagere med forbrugerne på.