The new normal: Vi mødes online

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 16 November 2020
OPDATERET: 16 November

Det er ikke kun i Nordjylland landet nærmest er lukket ned. Det gælder hele Danmark og resten af verden. Møder, konferencer, messer og produktlanceringer sker virtuelt på online platforme. Selv om vi alle nok savner at kunne mødes i lidt større sammenhænge, så har Covid-19 skabt en ny tid, og med til det nye normale hører også, at vi mødes online.

Det har Konica Minolta også taget konsekvensen af. De lancerer nu et virtuelt showroom, hvor de giver kunder og potentielle kunder mulighed for at opleve maskiner på afstand som en del af det nye normale.

Det har aldrig været vigtigere at finde nye måder at tiltrække og engagere kunder og potentielle kunder og vise dem, hvilke muligheder der er tilgængelige, skriver Konica Minolta i en pressemeddelelse, som fortsætter: Det kan lyde udfordrende at skulle skifte den personlige interaktion ud med virtuelle miljøer, men Konica Minolta er af den overbevisning, at effektive onlineplatforme, som fx et virtuelt showroom, der leverer varen – ofte i samspil med andre mediekanaler – er vejen frem.

Konica Minoltas kunder og potentielle kunder vil til at starte med kunne opleve tre bærende produkter inden for kommercielt og industrielt print. Her er tale om den tonerbaserede labelmaskine AccurioLabel 230, flagskibet inden for produktionsprint AccurioPress C14000 samt inkjet produktionsmaskinen AccurioJet KM-1e UV. Flere produktlinjer vil blive tilføjet senere.

Kunder og interesserede kan bede om en demonstration af maskinerne i det virtuelle showroom via Konica Minoltas website. En repræsentant fra Konica Minolta vil herefter tage dem igennem en 3D-tur i det virtuelle showroom.  Her bliver præsenteret forskellige printeksempler og kunderne får én detaljeret præsentation af den specifikke maskine. Interaktive elementer viser kørsel af maskinerne live, herunder animerede demonstrationer af papirflow, forskellige blækfarver og ilægning af papir samt stabling af printede produkter.

 

Det er også muligt at se nærmere på specialfunktioner. Disse funktioner dækker områder som inline-efterbehandling, IQ-501 som giver omfattende automatisering til for- og bagsideregistrering, kalibrering samt farvestyring og Konica Minoltas unikke Dot Freeze™ Technology (DFT) til AccurioJet KM-1e.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint