CO2-neutralt tryk på genbrugspapir

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 3 November 2020
OPDATERET: 3 November

Også tyske Onlineprinters giver kunderne mulighed for at få produceret deres tryksager CO2 neutralt på genbrugspapir – uden ekstra omkostninger.

Ifølge Roland Keppler, der er adm. direktør for Onlineprinters, modregnes kunder, der bestiller trykte produkter fremstillet af genbrugspapir, den kulstofemission, der produceres under produktionen af ​​deres job, uden ekstra omkostninger. Kulstofudligningen udføres af ClimatePartner.

Kulstofneutral trykproduktion betyder, at al kulstofemission, der opstår i forbindelse med at producere tryksagen beregnes af Onlineprinters og ClimatePartner for at bestemme mængden af ​​kulstofemissioner, der skal kompenseres for. Pengene vil blive brugt til at støtte et projekt, der beskytter regnskoven i den brasilianske Amazon-region og desuden til plantning af træer i Tyskland.

Ved køb af andre produkter fra onlineprintbutikken kan kunder også placere en CO2-neutral ordre mod betaling af et ekstra gebyr på mindre end en procent af ordreværdien i gennemsnit.

Onlineprinteren foretrækker certificeret papir som FSC og PEFC. De benytter også cradle-to-cradle-certificeret trykfarve til offsettryk, og pladefremstillingen fungerer uden kemikalier eller vand. Pladerne er hundrede procent genanvendelige. Onlineprinters har siden 2017 været certificeret i henhold til det franske miljømærke Imprim’Vert.

Læs videre

Grøn cloud-løsning skal øge både bæredygtighed og sikkerhed

Den berettigede fokus på de store knaster i de grafiske virksomheders bæredygtighed: råvarer, transport, spild og maskinparkens energiforbrug gør at man måske overser nogle mindre, men dog betydende, lavt hængende frugter.
TeamPhoto

Vink byder på "en tur i det grønne"

Vink leverer et bredt udbud af plastmaterialer. Til grafisk industri fokuserer man især på plader og fleksible materialer samt forskellige former for skilte med indbygget LED lys.
Houlberg Zepernick og salgschef Jacob Busk Jensen foran Vink Plasts logo.

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01