Endnu en markant udstiller forlader Drupa

PUBLICERET: 5 October 2020
OPDATERET: 5 October

– Med den begrænsede viden, som vi alle har lige nu om mulighederne for offentlige sammenkomster i begyndelsen af det nye år, har vi besluttet os for at trække os fra Drupa 2021, udtaler Jeff Jacobson, formand og administrerende direktør hos Electronics For Imaging (EFI). Vi ser frem til fremtidige Drupa-begivenheder og andre events – når den nuværende pandemi er definitivt overstået.

Det er for at udvise den allerstørste forsigtighed overfor medarbejdere, kunder og partnere har Electronics For Imaging, Inc. annulleret sin planlagte udstilling på Drupa 2021-messen, der finder sted i Düsseldorf i april næste år, skriver de i en pressemeddelselse.

– Vores firma har en lang, positiv historie med Drupa, ligesom jeg personligt har drevet to virksomheder, der tidligere har været store Drupa-udstillere, siger Jeff Jacobson. Drupa har altid repræsenteret noget af det bedste af, hvad der kan opnås som messe for den globale trykindustri.

Alternativ brugerkonference

Mens pandemien har pålagt samfundet begrænsede muligheder for personlig kontakt, har EFI i mellemtiden etableret aktiviteter som EFI Engage – en virtuel begivenhed for kunder, der afholdes i stedet for den årlige EFI Connect-brugerkonference. EFI Engage vil indeholde uddannelse, uddannelse, teknologi nyheder og partnerudvikling for EFI-kunder fra 25. januar til 5. februar.

Kommentar fra Drupa

På Drupas hjemmeside udtaler Dr. Markus Heering sig om situationen og siger blandt andet:
– De første udstillere har aflyst deres deltagelse. Vi forstår, at virksomhederne er forbeholdne i den nuværende situation. I kriser er det vigtigt at opretholde likviditet, men samtidig er det vigtigt at vende tilbage til normalitet og sende en klar besked til kunderne om, at vi tror på forretningen og vi er klar til at indgå i dialog igen! Kæden af kunder og udbydere, der holder på deres penge, skal brydes på et eller andet tidspunkt. Jeg håber, at så mange virksomheder som muligt beslutter at komme til Drupa på trods af krisen, så vi sammen kan give et klart signal om – at nu starter vi igen!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01