”Det perfekte tidspunkt for en dedikeret interiør-printer”

PUBLICERET: 8 June 2020
OPDATERET: 8 June

Således siger Jean-Loup Duran, salgschef for tapetleverandøren Ahlstrom-Munksjö, om Roland DG’s seneste lancering. Han tilføjer: – Alle markedsprognoser viser, at personaliseret indretning bliver et stærkt marked de kommende år. En årlig vækst på 20% forventes alene for området digitalt tapet. Markedet vil glæde sig over, at en printerproducent ser indretning som mere end en ny applikation til eksisterende løsninger men har udviklet en helt ny printer og blæk-kombination.

Den nye EJ-640 DECO printer fra Roland DG er nu tilgængelig i hele EMEA. EJ-640 DECO er designet specielt til interiørmarkedet og har nyudviklede vandbaserede farver, og er derfor ideel til en række indretningsprodukter, herunder tapet, lampeskærme, persienner og plakater, plus udstillingsgrafik, udendørs kampagner med mere.

En betydelig stigning i efterspørgslen efter personaliseret interiør

Engelske The Print Hive ser Roland EJ-640 DECO som en integreret del af deres skræddersyede digitale tapetservice, drevet af værktøjet Online Designer. Det giver kunderne mulighed for at designe deres helt eget personaliserede tapet og visualisere det i deres eget hjem, modtage et skræddersyet tilbud og placere en ordre online.

– Vi har set en betydelig stigning i efterspørgslen efter indretning fra både private og kommercielle kunder, fortæller Chaz Dobson, som er direktør hos The Print Hive Limited. – Efter at have testet EJ-640 DECO i seks måneder har vi skiftet fra et andet mærke til udelukkende at bruge Roland til alt vores interiør-print.

– Vi er fuldt ud overbevist om fordelene ved en vandbaseret løsning. Den opfylder alle sundheds- og sikkerhedskrav uden produktivitets- eller kvalitetsbegrænsninger. Vi er imponeret over EJ-640 DECOs hurtige omsætningshastigheder. Blækket er øjeblikkeligt tørt og der kræves ingen udgasning. Samtidig er driftsomkostningerne lave sammenlignet med alternative løsninger.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk