”Det perfekte tidspunkt for en dedikeret interiør-printer”

PUBLICERET: 8 June 2020
OPDATERET: 8 June

Således siger Jean-Loup Duran, salgschef for tapetleverandøren Ahlstrom-Munksjö, om Roland DG’s seneste lancering. Han tilføjer: – Alle markedsprognoser viser, at personaliseret indretning bliver et stærkt marked de kommende år. En årlig vækst på 20% forventes alene for området digitalt tapet. Markedet vil glæde sig over, at en printerproducent ser indretning som mere end en ny applikation til eksisterende løsninger men har udviklet en helt ny printer og blæk-kombination.

Den nye EJ-640 DECO printer fra Roland DG er nu tilgængelig i hele EMEA. EJ-640 DECO er designet specielt til interiørmarkedet og har nyudviklede vandbaserede farver, og er derfor ideel til en række indretningsprodukter, herunder tapet, lampeskærme, persienner og plakater, plus udstillingsgrafik, udendørs kampagner med mere.

En betydelig stigning i efterspørgslen efter personaliseret interiør

Engelske The Print Hive ser Roland EJ-640 DECO som en integreret del af deres skræddersyede digitale tapetservice, drevet af værktøjet Online Designer. Det giver kunderne mulighed for at designe deres helt eget personaliserede tapet og visualisere det i deres eget hjem, modtage et skræddersyet tilbud og placere en ordre online.

– Vi har set en betydelig stigning i efterspørgslen efter indretning fra både private og kommercielle kunder, fortæller Chaz Dobson, som er direktør hos The Print Hive Limited. – Efter at have testet EJ-640 DECO i seks måneder har vi skiftet fra et andet mærke til udelukkende at bruge Roland til alt vores interiør-print.

– Vi er fuldt ud overbevist om fordelene ved en vandbaseret løsning. Den opfylder alle sundheds- og sikkerhedskrav uden produktivitets- eller kvalitetsbegrænsninger. Vi er imponeret over EJ-640 DECOs hurtige omsætningshastigheder. Blækket er øjeblikkeligt tørt og der kræves ingen udgasning. Samtidig er driftsomkostningerne lave sammenlignet med alternative løsninger.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01