Skip to content
Sign Print & Pack Logo
  • Start
  • Magasin
  • Annoncering
  • Packsupppliers
  • Om os
Menu
  • Start
  • Magasin
  • Annoncering
  • Packsupppliers
  • Om os

Hvis jeg finder en idé, skal vi så starte noget sammen?

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 1 May 2020
OPDATERET: 1 May

Michael Christensen har en fortid som sælger i den grafiske branche. Han har været medejer af et større trykkeri i Esbjerg og har omkring 30 års erfaring i branchen.

En af hans kunder var Senad Dzaferovic. De kommunikerede godt sammen, og en dag stillede Senad Dzaferovic et spørgsmål til Michael Christensen: – Hvis jeg finder en idé, skal vi så starte noget sammen? Svaret var: – Ja, hvis ideen er god.

Den gode idé

Senad Dzaferovics idé fik han fra de mange cafeer rundt omkring, hvor der næsten altid lå et lille brev sukker på underkoppen, når der blev serveret en kop kaffe. Hvorfor var der ikke reklametryk på pakkerne? Der måtte være en niche i at producere de små sukkerposer med tryk. Michael Christensen var med på ideen, så de gik i gang med at undersøge produktionsmulighederne og investerede i udstyr til print og pakning.

Det gik godt, så de valgte at flytte produktionsudstyret til udlandet. Og produktionen af de små sukkerposer med print blev fulgt op af andre produkter til cafe og take-away-restauranterne som fx sandwichpapir, sandwichposer, bæreposer, papirposer med mere. Alt med reklametryk. Alle disse produkter sælges fra deres virksomhed DitLogo, som har hjemme i Esbjerg. Men al produktion foregår i udlandet. Der er ikke så mange, der printer på papirposer med hank, derfor kan der også være lidt lang leveringstid, og Michael Christensen fortæller, at de overvejer, om det kan være rentabelt at flytte noget af produktionen til Danmark, så de har mere direkte indflydelse på leveringstider.

Den hurtigste knallert på havnen

Michael Christensen, Senad Dzaferovic

Ved siden af DitLogo har Michael Christensen og Senad Dzaferovic også reklamebureauet Misena. Bureauet ligger på havnen i Esbjerg. De vil gerne kendetegnes på at turde provokere og tænke i kreative baner, som kunderne måske ikke lige selv havde overvejet.

– Vi tør godt både provokere og udfordre vores kunder, og vi tænker i utraditionelle baner. Og så er vi ret opsøgende. Vi har derfor også et slogan: Den hurtigste knallert på havnen. Vi har rent faktisk også en knallert, som esbjergenserne vil kunne opleve fragte os rundt på kundebesøg, fortæller Michael Christen med et stort smil på læberne.

Som bureau kan Misena godt lide at arbejde med opgaver, hvor de har indflydelse helt fra start, det vil sige lige fra logo-design til markedsføring og reklametryksager. De sætter sig altid grundigt ind i både en ny kunde og det segment, kunden repræsenterer, så de bedre forstår de udfordringer, kunden står overfor. De bruger meget tid på at forstå kundens marked. Og jo flere kunder inden for samme segment, jo lettere bliver det for dem at tænke ud af boksen for den enkelte kunde.

– For ikke to kunder er ens, selv om de arbejder inden for samme område. Og ikke to kunder har brug for samme løsning, derfor styrker det os, at have så bred en viden om segmentet, som muligt, kommenterer Michael Christensen.

Selv om der måske er langt fra sukkerposer og til mere generel markedsføring, så bruger Misena ofte de små poser med det søde indhold som en døråbner. For selv en advokatvirksomhed kan have glæde af at have deres egne små sukkerposer, når der skal serveres kaffe for kunderne.

– Det sender et godt signal, fortæller Michael Christensen.

Tilbyder også print fra havnen i Esbjerg

Michael Christensen har som nævnt en fortid som medejer af et trykkeri, og det var nærliggende, at de også selv skulle kunne hjælpe kunder med en række trykopgaver ud over de mere specialiserede logo-opgaver i DitLogo. De har derfor investeret i en Xerox Versant 3100 med punchline samt diverse efterbehandlingsudstyr. Så selv om Esbjerg ikke længere har så stor en grafisk produktion som tidligere, nu hvor Rosendahls er solgt, kan der dog stadig produceres tryksager i Esbjerg.

En af Misenas større printkunder er inden for undervisningsbranchen. De har kunder over hele verden, og Misena både printer og forsender. De har kort sagt styr på hele logistikken for kunden.

Krisen giver både plus og minus

Misena, som har fire år på bagen, har naturligvis også mærket Corona-krisen, men de løser stadig en del opgaver, selv om der også er mange, der er stillet i bero. Og krisen har også betydet, at de på nogle produkter endda oplever en vækst. Det gælder inden for hele ”take away”-området.  Og så er Misena så heldige, at de har haft en rigtig god start på året, så de har derfor også lidt at stå imod med, fortæller Michael Christensen.

Hvor er I om tre år?

– Vi er flere medarbejdere. Omkring 10. Det tror jeg, er den rette størrelse for den virksomhed, vi lige nu ser for os. Vi vil vækste på printopgaver, og vi vil finde flere muligheder inden for DitLogo. Fx undersøger vi i øjeblikket om vi skal udvide inden for emballageområdet.

– Vi vil også have fået flere kunder, hvor vi arbejder helt fra bunden. Det er et indsatsområde for os, både fordi det er mere spændene, men også fordi det opbygger et tættere forhold til kunden, og dermed skaber grobund for at have en længerevarende arbejdsrelation, slutter Michael Christiansen vores samtale.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01
Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta
Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly
Facebook Linkedin
  • Start
  • Magasin
  • Annoncering
  • Packsupppliers
  • Om os
  • Start
  • Magasin
  • Annoncering
  • Packsupppliers
  • Om os

KONTAKT- OG BESØGSADRESSE

AGI Media AB
Altonagatan 5
211 38 Malmö
redaktionen@agi.se

Vi bruger cookies
Cookies bruges for at siden fungerer korrekt, for at analysere trafik og for at kunne måle markedsføring fra os selv og vores annoncører.
Nødvendige cookies Always active
Cookies, der får hjemmesiden til at fungere sikkert og korrekt. Hjemmesiden kan ikke fungere korrekt uden disse. Eksempler på nødvendige cookies er dem, der bruges til at udføre handlinger, som du har anmodet om, såsom at angive dine personlige præferencer, logge på, eller når du skal udfylde en formular.
Alternativ
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
Cookies til analyse og udvikling
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Markedsføring
Cookies, der bruges til at vise og måle annoncer. Vi bruger ikke personlige annoncer.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Flere indstillinger
{title} {title} {title}