Drupa udskudt til næste år

PUBLICERET: 15 March 2020
OPDATERET: 15 March

Drupa-messen, der var planlagt fra den 16. til den 26. juni 2020, bliver gennemført den 20. til 30. april 2021. Dermed følger Messe Düsseldorf anbefalingen fra den tyske forbundsregering vedrørende risikovurderingen ved større begivenheder.

Baseret på regeringens anbefaling, og den nylige markante stigning i antallet af smittede med corona-virus, har Messe Düsseldorf revurderet situationen og udskudt messen. Werner M. Dornscheidt, formand for bestyrelsen for Messe Düsseldorf GmbH udtaler:

– Beslutningen blev truffet i tæt samråd med vores bestyrelse og sponsorer. Den afspejler også ønsker fra de enkelte brancher, og som deres partner gør vi i øjeblikket alt, hvad vi kan for at reducere de økonomiske tab, som vores udstillere lider.

For at opfylde Messe Düsseldorfs ansvar for risikoforebyggelse måtte man, ved messens afholdelse, minimere den øgede risiko for infektion ved større begivenheder. Men de foranstaltninger som Robert Koch-instituttet har defineret, var praktisk taget umulig at gennemføre. Det gjaldt fx ventilation af lokaler, der er afstemt til infektionsrisikoen, udelukkelse af personer fra risikogrupper og den omfattende installation af indgangs-screening. Tilsvarende foranstaltninger var og er urimelige i betragtning af begivenhedens størrelse med op til 60.000 deltagere.

Drupa-præsident Claus Bolza-Schünemann er også enig i dette:
– En udsættelse af Drupa var uundgåelig efter den seneste udvikling. Beslutningen er derfor rigtig og ansvarlig. Mange udstillere starter deres logistiske forberedelser i midten af marts. Dagens meddelelse om udsættelse gør det muligt for alle berørte til at reagere nu, revidere deres planlægning og forberede sig til april 2021. Spændingen over at ”omfavne fremtiden” forbliver uindskrænket – også i 2021.

Hotelbranchen i Düsseldorf sender også et vigtigt signal gennem sin paraplyorganisation DEHOGA (Tysklands svar på HORESTA): – Vi appellerer til vores medlemmer og hele branchen om at være fleksible, når det kommer til ombooking for udstillere og besøgende. Drupa spiller en enormt vigtig rolle for byen, hotelbranchen og cateringhandelen. Det ville være kontraproduktivt at ikke vise goodwill i denne situation, siger begge DEHOGA-repræsentanter Giuseppe Saitta og Rolf D. Steinert.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk