Den smarte fabrik er ved at blive en realitet

PUBLICERET: 26 February 2020
OPDATERET: 26 February

Den smarte fabrik er allerede en realitet mange steder. De mange kundeprojekter Müller Martini har implementeret, fortæller om det enorme potentiale i netværksforbundne produktionssystemer. De største drivere er de nye krav om hurtig omstilling, fotobogs-boomet, applikationer som web-til-print og print-on-demand, som alle kræver integreret produktionsudstyr. På den kommende DRUPA-messe vil de med Finishing 4.0 og Connex workflow-systemet vise, hvordan man gør den smarte fabrik til virkelighed.

Justering af forretningsprocessen

Med den smarte fabrik er integrerede produktionsprocesser, materialestrømme og optimal dataudveksling afgørende. Unødvendige trin elimineres, kilder til fejl undgås og alt, hvad der med rimelighed kan automatiseres – automatiseres. Der er ikke længere fokus på individuelle produktionsøer, men snarere på optimering af hele procesforløb. Som et resultat kan selv ultrakorte serier produceres omkostningseffektivt.

Lær de direkte fordele at kende

Denne omstilling kræver læring og nye måder at tænke på, fordi det ændrer processer i næsten ethvert område af virksomheden. Det vigtigste er, at virksomheden kender egne styrker og ved, hvordan den vil udvikle sig videre. Müller Martinis egne specialister fortæller, at en række projekter har vist, at idealistiske tilgange bør undgås, og man i stedet skal fokusere på de løsninger, der giver direkte fordele.

Undgå barrierer mellem konventionelle og digitale systemer

Bogtrykkeriet Livonia Print i Riga i Letland forbereder sig på fremtiden for hardcoverbogsproduktion med garn- og limbinding, saddelhæftning med ikke mindre end fem efterbehandlingssystemer til digitaltryk fra Müller Martini. Virksomhedens nye og eksisterende maskiner er forbundet via Connex workflow-system, der giver en fuldstændig berøringsfri arbejdsgang.
– Vi ser dette som et vigtigt skridt i retning af vores mål om total integration, siger administrerende direktør Trond Erik Isaksen. Vores forretningsmodel fungerer ikke uden den berøringsfri workflow-løsning. Fjernelse af alle barrierer mellem vores konventionelle og digitale produktion har højeste prioritet. Brug af individuelle maskiner til produktion uden netværksopkobling er forældet. Connex gør det også lettere at overvåge produktionen og reducere leveringstider. Derfor ser jeg ingen fremtid for vores branche uden ‘Connextivity’.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Se ny wrapping folie med dobbeltfunktion på åbent hus

3M lancerer en helt ny folie, der går under navnet Protection Wrap Film (PWF) fordi det både er en PPF og en wrapping folie.
åbent hus

Mondi lukker papirfabrik

Mondi lukker permanent sin bulgarske papirfabrik Stambolijski efter en brand den 24. september.
MondiStambo2

Flyvende start for Epsons etiketsatsning

Epson har fremstillet etiketprintere i over et årti, men i Norden har deres fokus mere været på storformat og tekstilprint – indtil nu.
Epson-1-1024x683

Ny fabrik skal styrke Plockmatics globale tilstedeværelse

Det nye anlæg vil give øget kapacitet og effektivitet i produktionen, men vil også sætte virksomheden i stand til at vokse.
Plockmatic_03