FESPA er flyttet – og har fokus på vækstmarkedet sportstøj

PUBLICERET: 7 January 2020
OPDATERET: 7 January

På grund af DRUPA, som med sin fireårige frekvens er tilbage i 2020, er FESPA flyttet frem fra maj til marts måned. FESPA løber af stablen fra den 24. til den 27. marts. I modsætning til de seneste år, hvor messen har været afholdt i Tyskland, er den i år flyttet til den spanske hovedstad Madrid.

Fokus på sportstøj – et hastigt voksende marked

Det nye udstillingsområde Sportswear Pro blev annonceret sidste år i München og vil optage ca. 3.000 kvadratmeter gulvareal på den kommende messe i Madrid. Her vil fokus være på design, produktion og dekorationsaspekter inden for sportsbeklædning. Der forventes at være mellem 80 og 100 udstillere.

Michael Ryan, FESPA.

Sportswear Pro bygger videre på succesen Print Make Wear, som viste mulighederne inden for tekstiltryk. Ifølge FESPA-gruppens udstillingschef Michael Ryan er 80 % af alle tekstilprintere aktive inden for sportstøj.
Ryan, der også er event manager for Sportswear Pro, siger:
– Som en del af FESPA-folketællingen i 2018 ser vi på de tendenser, der er i branchen, og som et resultat introducerer vi Sportswear Pro for at vise frem banebrydende teknologi inden for netop sportstøj.
Forskellige analyseinstitutter* anslår det globale marked til at være på mellem 230 og 300 milliarder dollars og efter Kina er Europa den største producent. Hvad der er nok så interessant er, at den årlige vækst anslås at ligge på et ret højt niveau (+5 %) frem til år 2023.

Ny åbningstider

Udover en ny messeby, et nyt tidspunkt på året og nye udstillingsområder, skal både gæster og udstillere også vænne sig til, at åbningstiderne på messen er anderledes end de plejer. I Sydeuropa holder man længe åbent, og derfor er messen de tre første dage åben til kl. 19.00 i stedet for kl. 17.00.
*) Ifølge hjemmesiden www.sportswearpro.com har analyseinstitutterne Global Industry Analysts, Inc, Euromonitor International og McKinsey and Sourcing Journal Survey opgivet disse tal.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3