Jensens Kurser solgt til Softworld

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 16 December 2019
OPDATERET: 16 December
Puneet Oberoi, indehaver af Softworld, der har købt Jensens Kurser

I år kunne Jensens Kurser fejre 30 års fødselsdag. Per 1. december blev virksomheden solgt til konkurrenten/kollegaen Softworld, så fremover vil de to kursusvirksomheder, der på forskellig vis står for efteruddannelse af grafikere, multimediedesignere, kommunikatører og marketingmedarbejdere samt den store gruppe af medarbejdere, der er tilknyttet medieproduktion, drives videre af samme ejer. Softworld er en af skandinaviens største kursusvirksomheder inden for grafiske og digitale medier. De er placeret i København og Aarhus og har aktiviteter i Sverige, Finland og Norge. I kundeporteføljen findes store mediehuse, store og mellemstore virksomheder med inhouse marketing samt kreative og grafiske virksomheder. Derudover har Softworld samarbejde på tværs af landets grænser med internationale organisationer og virksomheder. Techvirksomheden Apple er Softworlds største partner

– Branchen er i en rivende udvikling i øjeblikket. Det er spændende at være en del af, og man

skal udvikle sig konstant. Opkøbet af Jensens Kurser er et naturligt skridt i en positiv udvikling, hvor vi kan fastholde to forskellige profiler og styrke vores position i markedet med landets dygtigste instruktører, udtaler Puneet Oberoi, CEO i Softworld.

– Softworld er kendt for en høj kvalitet. Vi er Apple- og Adobe-certificerede som de eneste på markedet. Vi tilbyder 6 måneders support, og undervisningens indhold er altid godkendt af softwareproducenterne, som monitorerer vores instruktører og vores undervisning nøje. Hos Jensens Kurser tilbyder man en mere fri kursusform til lavere priser, og man er samtidigt ikke underlagt krav fra producenterne. Det giver andre muligheder for kurser, og der er bestemt grundlag for begge virksomheder, fortsætter Puneet Oberoi.

De to virksomheder forsætter med hver deres profil. Men Jensen-brandet vil også blive fornyet, fx med vil der blive designet en ny hjemmeside. Men som udgangspunkt fortsætter Jensens Kurser som hidtil under eget navn og fra eksisterende lokaler i Aarhus og København.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot