I år kunne Jensens Kurser fejre 30 års fødselsdag. Per 1. december blev virksomheden solgt til konkurrenten/kollegaen Softworld, så fremover vil de to kursusvirksomheder, der på forskellig vis står for efteruddannelse af grafikere, multimediedesignere, kommunikatører og marketingmedarbejdere samt den store gruppe af medarbejdere, der er tilknyttet medieproduktion, drives videre af samme ejer. Softworld er en af skandinaviens største kursusvirksomheder inden for grafiske og digitale medier. De er placeret i København og Aarhus og har aktiviteter i Sverige, Finland og Norge. I kundeporteføljen findes store mediehuse, store og mellemstore virksomheder med inhouse marketing samt kreative og grafiske virksomheder. Derudover har Softworld samarbejde på tværs af landets grænser med internationale organisationer og virksomheder. Techvirksomheden Apple er Softworlds største partner
– Branchen er i en rivende udvikling i øjeblikket. Det er spændende at være en del af, og man
skal udvikle sig konstant. Opkøbet af Jensens Kurser er et naturligt skridt i en positiv udvikling, hvor vi kan fastholde to forskellige profiler og styrke vores position i markedet med landets dygtigste instruktører, udtaler Puneet Oberoi, CEO i Softworld.
– Softworld er kendt for en høj kvalitet. Vi er Apple- og Adobe-certificerede som de eneste på markedet. Vi tilbyder 6 måneders support, og undervisningens indhold er altid godkendt af softwareproducenterne, som monitorerer vores instruktører og vores undervisning nøje. Hos Jensens Kurser tilbyder man en mere fri kursusform til lavere priser, og man er samtidigt ikke underlagt krav fra producenterne. Det giver andre muligheder for kurser, og der er bestemt grundlag for begge virksomheder, fortsætter Puneet Oberoi.
De to virksomheder forsætter med hver deres profil. Men Jensen-brandet vil også blive fornyet, fx med vil der blive designet en ny hjemmeside. Men som udgangspunkt fortsætter Jensens Kurser som hidtil under eget navn og fra eksisterende lokaler i Aarhus og København.